فروردین ۹, ۱۴۰۳

امکان ثبت‌نام در طرح پایش تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی تا اول بهمن ماه فراهم است

  • دی ۱۵, ۱۴۰۰

مدیر اداره آموزش و مطالعات اداره کل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امکان ثبت‌نام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در طرح پایش تشکل‌ها تا اول بهمن‌ماه فراهم است.

امید طاهرنژاد درباره طرح پایش تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد که از ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰ آغاز شده است، گفت: با توجه به اینکه این طرح با نام شهید بزرگوار و مدافع حرم شهید محمدحسین محمدخانی که از دانشجویان تشکلی دانشگاه آزاد اسلامی مزین است، امیدواریم به برکت نام این شهید بزرگوار آثار و برکاتی به همراه داشته باشد و فعالیت‌های تشکیلاتی و فرهنگی تشکل‌ها توسعه و تکثیر پیدا کند.

مدیر اداره آموزش و مطالعات اداره کل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: بخشنامه و آیین‌نامه اجرایی توسعه، تسهیل و ارتقای فعالیت‌های تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان در مهرماه سال ۹۹ به همه واحدها ابلاغ شده و در آن ابعاد مختلف حمایتی برای فعالیت تشکل‌ها در نظر گرفته شده است، در بخشنامه به امکانات و تجهیزات اداری، حمایت‌های مالی و معنوی اشاره شده است.

وی طرح پایش را سنجشی از میزان پایبندی واحدها به این دستورالعمل و آیین‌نامه دانست. مدیر اداره آموزش و مطالعات اداره کل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی، تسهیل کردن حمایت‌های واحدها از تشکل‌ها را در اولویت خواند و گفت: اعتقاد داریم که کار تشکیلاتی، فعالیت‌های گروهی و جمعی از الزامات و ضروریات کار فرهنگی در کشور است. اساساً انجام هر کار فرهنگی و هر فعالیت فرهنگی به کمک یک گروه و تشکیلات، اثربخشی و کارایی بیشتری به دنبال دارد.

وی با اشاره به تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری و آموزه‌های دینی که به کار تشکیلاتی پرداخته‌اند گفت: از طریق طرح پایش می‌خواهیم میزان اثربخشی آیین‌نامه را بسنجیم و همچنین حمایت‌هایی که واحدها باید مطابق آیین‌نامه از تشکل‌ها داشته باشند را تسهیل کنیم.

مدیر اداره آموزش و مطالعات اداره کل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: فرآیند پایش به این ترتیب است که معاونان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور اعم از واحدهای دانشگاهی، مرکز دانشگاهی و آموزشکده‌های دانشگاهی سما به سایت اداره کل تشکل‌های اسلامی به آدرس farhangi.iau.ir/tashakol مراجعه کرده و در قسمت پایش تشکل اسلامی فرم مربوطه را تکمیل می‌کنند. این فرم شامل چندین بخش و بیش از ۶۲ آیتم است که از مباحث مالی تا نشریه و سایر فعالیت‌های تشکل را در برمی‌گیرد. از این طریق بانک اطلاعات تشکل‌ها در مرکز و سازمان مرکزی به‌روزرسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به زمانی که برای تکمیل این طرح برای واحدهای دانشگاهی در نظر گرفته شده و تا اوایل بهمن‌ماه واحدها فرصت ثبت‌نام دارند، دانشگاه‌ها می‌توانند اگر کمی و کاستی در حوزه اجرای آیین‌نامه اجرایی داشتند آن را حل کرده و به سرانجام برسانند که به امید خدا در ارزیابی‌ها از نمره خوبی برخوردار گردند. بعد از طرح پایش، طرح سروش تشکل‌ها را در اداره کل تشکل‌ها خواهیم داشت که بحث سرکشی به واحدهای دانشگاهی و تشکل‌ها برای تقویت و توسعه فعالیت‌ها را در دستور کار می‌دهد و مبتنی بر طرح پایش انجام خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این فعالیت‌ها بتواند مشکلات و ناهمواری‌های فعالیت‌های تشکیلاتی دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاهی را تسهیل کرده و به‌نوعی با حرکت به سمت کار تیمی، گروهی و تشکیلاتی زمینه‌ساز زودتر تمدن نوین اسلامی باشیم، چراکه تحقق یک تمدن، کار جمعی آحاد جامعه را می‌خواهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *