فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

از سوی معاونت بورس و امور دانشجویان خارج؛ شرط انتقال دانشجویان ایرانی به داخل در ارشد و دکتری اعلام شد

  • دی ۱۱, ۱۴۰۰

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم اعلام کرد: دانشجویان دکتری و فوق‌لیسانس اگر بخواهند به دانشگاه‌های داخل منتقل شوند، باید شرایط دانشگاه و رتبه‌های الف و ب را رعایت کنند.

محمد سلمانپور درباره شرایط انتقال دانشجویان از خارج به داخل گفت: یکی از خدماتی که سازمان امور دانشجویان فراهم کرده‌است، تسهیلات انتقال دانشجو از خارج به داخل است.

وی ادامه داد: اول این‌که توصیه می‌کنم کسانی که به هر نحوی آمده‌اند ایران و نمی‌توانند به کشور محل تحصیل خود بازگردند، سریع اقدام کنند و تبدیل به داخل کنند و برای تمامی کسانی که به مشکل ارزی برخورده اند، یعنی اعزام شأن با هزینه شخصی بوده و گرفتار مشکلات ارزی شده‌اند راه باز است و می‌توانند انتقال به داخل بدهند.

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: همین‌طور مطلبی که می‌توانم به خانواده‌های ایرانی عرض می‌کنم این است که در ارزیابی‌های ما ۸۰ درصد افرادی که با هزینه شخصی اعزام می‌شوند، دچار مشکلاتی می‌شود. خوب است که این دانشجویان تبدیل به داخل کنند و در دانشگاه‌های خودمان درس بخوانند با این فرض که در بسیاری از رشته‌ها و دانشگاه‌ها، ما بسیار قوی‌تر از دانشگاهی که اعزام شده‌اند هستیم.

وی ادامه داد: اگر این دانشجویان قبول کردند که این مسیر را طی کنند، شرایطش این است که باید مدرک مقطع قبلی آن‌ها مورد تأیید باشد، مقطع تحصیلی فعلی هم از لحاظ رشته و دانشگاه مورد تأیید باشد.

سلمانپور ادامه داد: البته در مقطع لیسانس ما خیلی درباره دانشگاه محل تحصیل این عزیزان، آن رتبه‌بندی خودمان را اعمال نمی‌کنیم و غالباً سوابق تحصیلی و دانشگاه را مدنظر قرار می‌دهیم و رتبه بندی دانشگاه محل تحصیل را بیشتر در فوق‌لیسانس و دکتری اعمال می‌کنیم.

وی ادامه داد: اما اگر مقطع تحصیلی دکتری و فوق‌لیسانس بخواهند به دانشگاه‌های داخل کشور منتقل شوند، شرایط دانشگاه و رتبه‌های الف و ب را باید رعایت کنند، و همچنین در مقطع کارشناسی باید حداقل ۱۲ واحد، در مقطع کارشناسی ارشد ۶ واحد و در مقطع دکتری حداقل یک‌سال را سپری کرده باشند.

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان یادآور شد: معدل هم خیلی برای اکثر این‌ها مشکلی نیست چون معدل برای ۱۲ واحد باید بین ۱۲ تا ۱۳ باشد برای کارشناسی ارشد ۱۴ تا ۱۵ باشد و باید مدارک را در سامانه سجاد بارگذاری کنند. درخواست انتقال خود را ارائه دهند، سپس ارزیابی توسط اداره دانش‌آموختگان صورت می‌گیرد.

وی افزود: وقتی ارزیابی صورت گرفت به اداره کل دانشجویان داخل منتقل می‌شود، این دانشجویان می‌توانند ۱۵ دانشگاه در داخل ایران را پیشنهاد بدهند سپس اداره کل دانشجویان داخل یکی از این دانشگاه‌ها انتخاب و به دانشجو اعلام می‌کند، بعد از اینکه دانشجو پذیرفت دانشجو به دانشگاه ارجاع داده می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *