فروردین ۹, ۱۴۰۳

ساختمان‌های بلااستفاده پیام‌نور به مهارتی تغییر کاربری دهند

  • دی ۲, ۱۴۰۰

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه پیام نور ساختمان‌هایی دارد که بدون استفاده اند؛ باید این ساختمان‌ها به ساختمان‌های آموزش مهارتی یا مراکز رشد و فناوری تغییر کاربری بدهند.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه پیام‌نور گفت: دانشگاه پیام‌نور یک دانشگاه فراملی است و مدیریت چنین دانشگاهی نیاز به یک سرمایه اجتماعی، مقبولیت و محبوبیت و استفاده از مشورت عقل نخبه دارد و من توصیه می‌کنم که اتاق فکری در دانشگاه پیام‌نور ایجاد شود و از فکر و تجربیات مسئولان این دانشگاه در دوره‌های گذشته استفاده شود.

وی افزود: وزارت علوم وظیفه خود می‌داند از فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام‌نور حمایت کند.

وی با اشاره به آموزش عالی در زمان کرونا گفت: دانشگاه پیام‌نور از جمله دانشگاه‌هایی بود که در این شرایط تاب آورد چرا که تجربه آموزش غیرحضوری را داشت. انتظاری که از دانشگاه پیام‌نور می‌رود این است که حتماً با برنامه حرکت کند و باید اولویت این دانشگاه، مشخص و با دانشگاه‌های دیگر متفاوت باشد. یکی از اولویت‌های جدی این دانشگاه باید کمک به ترویج علم باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یکی دیگر از اولویت‌های دانشگاه‌ پیام‌نور این است که تلاش کند سطح آموزش‌های عمومی جامعه را ارتقاء دهد و خواهش من از دکتر تقی‌زاده سرپرست دانشگاه‌ پیام‌نور این است که این دانشگاه با توجه به اهدافی که برای آن تصویب شده، فعالیت کند.

زلفی‌گل افزود: دانشگاه پیام‌نور به دلیل وسعتی که دارد در یک‌جاهایی باید تغییر رویکرد بدهد. به عنوان مثال این دانشگاه در شهرستان‌ها ساختمان‌هایی دارد که بدون استفاده است؛ باید این ساختمان‌ها به ساختمان‌های آموزش مهارتی یا مراکز رشد و فناوری تغییر کاربری بدهد. در مجموع می‌توان گفت که باید شرایطی ایجاد کنیم تا از امکانات دانشگاه پیام‌نور استفاده بهینه شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: یکپارچگی آموزش عالی در کلان کشور باید مورد توجه باشد و در علم هم مرجعیت و هم ترویج علم باید مد نظر باشد.

وی ادامه داد: ما دو درصد علم دنیا را تولید می‌کنیم و این هنر ما است که از ۹۸ درصد بقیه علم استفاده کنیم تا رفاه را در جامعه افزایش دهیم.

زلفی‌گل تصریح کرد: مصرف علم منجر به رفاه می‌شود اما تولید علم منجر به مرجعیت علمی می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *