فروردین ۹, ۱۴۰۳

برگزاری سمینار و کارگاه تخصصی «بررسی روند شکل گیری توسعه کالبدی شهر تهران در پنج دهه اخیر از نگاه لقمان» در موسسه آموزش عالی خراسان

  • دی ۱, ۱۴۰۰

به مناسبت هفته پژوهش و با توجه به رشد جمعیت کلان شهرها در دنیا وبه تبع آن کشور ایران، در قالب سلسله کارگاه های های با عنوان «ایرانشهر» که توسط گروه معماری موسسه آموزش عالی خراسان برگزار گردید، به بررسی کمی و کیفی توسعه کالبدی کلانشهر تهران از جنبه های گوناگون پرداخته شد.

در یکی از این سلسه نشست ها با عنوان «بررسی روند شکل گیری توسعه کالبدی شهر تهران در پنج دهه اخیر از نگاه لقمان»، که در سالن جلسات موسسه و نیز به صورت مجازی برگزار و با استقبال علاقه مندان مواجه شد، مهندس «فرامرز فدائی» مدیر گروه معماری موسسه آموزش عالی خراسان به سخنرانی در خصوص موضوع نشست پرداخت. وی با نگاهی منتقدانه در گام اول طرح های تفصیلی وجامع شهر تهران را تحلیل و درگام دوم عملکرد دوره های مختلف مدیریت شهری در تهران را در دو بعد کمی و کیفی در قالب گفتگوی جمعی بررسی نمود. این پژوهشگر حوزه معماری ایرانی-اسلامی در گام سوم وضعیت کنونی کلان شهر تهران را از نگاه شهروندان در ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار داد که متاسفانه در نتیجه پژوهشی در قالب پرسشنامه در این خصوص، چالش هایی مانند ترافیک، آلودگی هوا، رشد روز افزون حاشیه نشینی، توسعه نامتوازن مناطق شهری وعدم برخورداری یکسان مناطق مختلف از امکانات شهری از مهمترین نتایج مدیریت شهری در سالهای اخیر از نگاه شهروندان تهرانی به شمار می آمد.

در پایان این نشست راهکارهایی در قالب پیشنهاد در راستای بهبود سیما و منظر شهری از طرف گروه معماری موسسه آموزش عالی خراسان به روابط عمومی شورای شهر تهران ارسال شد. مهندس فدایی در مصاحبه با روابط عمومی موسسه ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین نشست هایی به بهبود معماری و شهرسازی کشورمان کمک نموده و مجموعه مدیریت شهری بتواند از دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها حداکثر استفاده را در زمینه های مختلف ببرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *