فروردین ۹, ۱۴۰۳

وزیر علوم تاکید کرد؛ حوزویان و دانشگاهیان درس‌های مشترک داشته باشند / لزوم تولید کتاب و مجلات مشترک

  • آذر ۲۸, ۱۴۰۰

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه، حوزویان و دانشگاهیان، درس‌های مشترک داشته باشند و کتاب و مجلات مشترک تولید کنند.
به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در آیین بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از روسای دانشگاه‌ها و استادان حوزه علمیه استان تهران در محل باغ موزه نگارستان برگزار شد؛ با بیان تحقق بخشی از هدف وحدت حوزه و دانشگاه گفت: برای تحقق کامل این آرمان، نیاز به بسترهای قانونی است.

وی اظهار داشت: برای وحدت حوزه و دانشگاه که معنای ساده تر آن تعامل حوزه و دانشگاه است باید در بعد سخت افزاری و نرم افزاری اقداماتی انجام دهیم که ایجاد قوانین و مقررات می تواند به عملی شدن این هدف کمک کند.

زلفی‌گل افزود: طراحی درس‌ها و سرفصل‌های مشترک، انتشار مجلات علمی و کتاب‌های مشترک و تربیت دانشجویان مشترک در سطوح تحصیلات تکمیلی می تواند به تقویت وحدت حوزه و دانشگاه کمک کند.

وزیر علوم با تاکید بر حضور و ارتباط بیشتر روحانیون با دانشگاهیان گفت: روحانیونی هم که در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند بدانند رفتار، گفتار و کردارشان در دانشجویان تاثیرگذار است و افرادی که معلمی را به شکل تخصصی خوب بلد باشند اثرگذاری آنها بسیار بالا خواهد بود و روحانیونی که خونگرم و به علم ارتباطات با جامعه دانشگاهی مسلط باشند اثرگذاری و قدرت جذب بیشتری در بین دانشجویان خواهند داشت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضور روحانیت در دانشگاه بیشتر شده است گفت: ما در محیط دانشگاه به تحقق آرمان وحدت و دانشگاه نزدیک شده ایم.

وی گفت: امروز می بینیم روحانیون در انجمن‌های علمی، کانون‌های صنفی و هیات‌های مذهبی در دانشگاه‌ها حضور دارند و جلسات هم اندیشی، جلسات قرآن و جلسات نهج البلاغه با حضور روحانیون برگزار می شود و همه اینها هر کدام یک بخشی از ارتباط حوزه و دانشگاه است.

زلفی‌گل اظهار داشت: روسای دانشگاه‌ها نقاط قوت حوزه را به دانشگاه‌ها بیاورند که درس خواندن فراتر از نیاز به نمره، از جمله این نقاط قوت است.

وزیر علوم گفت: تعامل خود یک علم و فن است و هر چقدر تلاش کنیم که میزان گفت‌وگوی بین دانشگاه و دانشگاهیان و حوزویان افزایش پیدا کند، قلب‌ها به هم نزدیک تر خواهد شد و تاثیرات بسیار بیشتر خواهد شد.

وی گفت: هر چقدر این رفت و آمدها جدی‌تر، صادقانه‌تر و خالصانه‌تر باشه حتماً اثر خودش را خواهد گذاشت و انشالله ما هم تمام قد در خدمت هستیم و تلاش می‌کنیم نقاط قوت حوزه را وارد دانشگاه‌ها کنیم که این به طور حتم نعمات زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *