اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

زالی: گروه‌های علوم پایه علوم پزشکی باید در مسیر فناوری حرکت کنند

  • آذر ۲۹, ۱۴۰۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت نگاه ویژه به فناوری و ثروت آفرینی در گروه‌های آموزشی، گفت: گروه علوم پایه باید در مسیر فناوری و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم حرکت کند.

علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در دیدار با تعدادی از مدیران گروه‌های علوم پایه دانشگاه با عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و تحقق همگرایی و همدلی در میان اندیشمندان کشور، گفت: در سال‌های اخیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از ظرفیت‌های موجود در حوزه سلامت معنوی بهره گرفته است.

وی با اشاره به توسعه علوم ترجمانی در کشور، اظهار داشت: با استقرار نگاه ترجمانی به علوم، هویت و شخصیت علوم پایه در حال تغییر است و برای جلوگیری از تحمیل ایستایی به این گروه ها، نیاز به بازنگری در پارادایم نوین علوم پایه حس می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: برای ایجاد قالب‌های نوین می‌توان از ظرفیت‌های میانبر موجود در دانشگاه همچون بیش از صد شرکت دانش بنیان و مراکز رشد استفاده کرد، مدیران گروه‌ها باید با همراهی نیرو‌های جوان برای تعریف رشته‌های جدید تلاش کنند و هیچ گاه ناامید نشوند.

زالی با تاکید بر اهمیت نگاه ویژه به فناوری و ثروت آفرینی در تمام گروه‌ها از جمله گروه‌های علوم پایه، تصریح کرد: اگر دگردیسی قابل توجهی در گروه‌ها صورت نگیرد، در دنیای نوین آموزش محو می‌شوند، از همین رو تمام اعضای گروه باید در مسیر فناوری و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم حرکت و رشد کنند.

وی دستاورد‌های گروه‌های علوم پایه در دوران همه گیری کرونا را ارزشمند، اما پنهان خواند و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه علمی به واسطه تلاش‌های مدیران گروه‌ها در سطح کشورخوش درخشید و این دستاورد‌ها را نباید نادیده گرفت، گروه‌ها باید با شجاعت به حرکت خود ادامه دهند و در مسیر تولید محصول نیز گام بردارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن بیان نقش موثر مدیران گروه در ارائه راهکار برای برون رفت از چالش‌های موجود، به معضلات بودجه‌ای نیز اشاره کرد و افزود: توسعه زیرساخت و نوسازی و بهسازی تجهیزات نیاز به تامین بودجه دارد.

وی گفت: با توجه به شرایط سخت مالی حاکم در کشور، دانشگاه همواره در تلاش است از محل نهاد‌ها و سازمان‌های تاثیرگذار، به ویژه خیرین، اعتبارات مورد نیاز را جذب کند. از همین رو از تمام مدیران درخواست دارم در کنار بیان مسائل و انتقادات، راه حل‌هایی را برای رفع آن‌ها ارائه دهند، چراکه جمع مدیران، اتاق فکر متعالی دانشگاه محسوب می‌شود.

زالی در خصوص اهمیت جذب نیروی انسانی در قالب هیئت علمی، ضریب کا و تبصره ای، چالش‌های موجود در زمینه ترمیم پرداختی دستیاران علوم پایه و ضرورت اصلاح مسیر پرداخت به اعضای هیئت علمی در حوزه آموزش بین الملل نیز توضیحاتی ارائه داد.

در این دیدار تعدادی از مدیران گروه‌های علوم پایه به بیان چالش‌ها، دستاورد‌ها و کمبود تجهیزات و نیروی انسانی پرداختند و درخواست بهره گیری از نظرات مدیران گروه به عنوان اساتید باتجربه و پیشکسوت در حوزه تصمیم سازی و سیاستگذاری دانشگاه را ارائه دادند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *