اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

تأمین ارز دانشجویی برای فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت خارج تسهیل شد

  • آذر ۲۹, ۱۴۰۰

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان از تسهیل فرایند تامین ارز دانشجویی برای دانشجویانی که عازم فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت خارج یا همان بورس کوتاه مدت هستند، خبر داد.

دکتر محمد سلمانپور  درباره خرید و تأمین ارز دانشجویی برای دانشجویانی که عازم خارج برای تحصیل هستند، گفت: در فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت خارج و یا همان بورس کوتاه مدت، بحث ارز به این صورت است که ما وجه ریالی ارز را به دانشگاهی که دانشجو از آن دانشگاه معرفی‌شده و در حال اعزام است تحویل می‌دهیم و دانشگاه به صورت ریالی تحویل دانشجو می‌دهد و خود دانشجو، باید ارز را تهیه کند.

وی ادامه داد: این دانشجو و یا دانشجویان برای تهیه ارز به صرافی‌ها مراجعه می‌کنند و ارز آزاد تحویل می‌گیرند.

این مقام مسئول افزود: اخیراً به دلیل مشکلاتی که پیش آمد و نامه‌ای که مقامات قضائی نوشتند، به هر فرد بیشتر از مقدار معینی ارز پرداخت نمی‌شود. این در حالی است که نیاز دانشجویان ما که عازم تحصیل در خارج هستند به مراتب بیشتر از این مقدار است.

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان یادآور شد: بنابراین این دانشجویان نیاز داشتند که در صرافی‌ها اثبات کنند که دانشجوی مشغول به تحصیل در خارج و اعزامی هستند و بر مبنای همان نامه مقامات قضائی مقداری صرافی‌ها دقت بیشتری داشتند لذا از ما نامه می‌خواستند. ما نیز بر مبنای ضوابط و شرایط مقرر آموزشی که داشتیم تدبیری انجام داده و از طریق سامانه سجاد آنها را برای دریافت ارز معرفی می کردیم.

وی ادامه داد: اتفاق خوبی که افتاده این است که ما مسیر را برای دانشجویانی که عازم فرصت تحقیقاتی یا بورس کوتاه مدت هستند، کوتاه تر کردیم.

سلمانپور افزود: ارز از طرف خود سازمان به دانشجو داده می‌شود، دانشجویی که ویزا گرفته و بلیط دارد تمام کارهای خود را انجام داده‌است و می‌خواهد اعزام شود به سازمان مراجعه کرده و ارز خود را دریافت می‌کند.

سلمانپور درباره اینکه آیا ارز اختصاص داده شده برای نیاز دانشجویان کفایت می‌کند یا خیر افزود: ارزیابی که انجام‌ گرفته این است که مقدار ارزی که تعیین‌شده کفایت می‌کند، درعین‌حال دانشجو اگر بیشتر از این نیاز داشته باشد باید خود تهیه کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *