فروردین ۹, ۱۴۰۳

از سوی نهاد رهبری در دانشگاهها؛ نحوه برگزاری آزمون و کلاس های دروس معارف اسلامی اعلام شد

  • آذر ۲۳, ۱۴۰۰

معاون آموزشی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها نحوه برگزاری آزمون پایان ترم و کلاس های دروس معارف اسلامی را در صورت حضوری شدن آموزش دانشگاه ها اعلام کرد.

حجت‌الاسلام نیکزاد عیسی‌زاده درباره نحوه برگزاری امتحان پایان ترم دروس معارف اسلامی گفت: نحوه برگزاری امتحان دروس معارف اینکه به صورت حضوری برگزار شود یا مجازی، تابع قوانین دانشگاه و وزارت علوم خواهد بود.

وی ادامه داد: به دانشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم هرگونه تعامل و برخوردی که با دروس دیگر صورت می‌گیرد، درس معارف نیز تابع آن خواهد بود.

معاون آموزشی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: اگر امتحان دروس تخصصی و دروس دیگر به صورت حضوری برگزار شود، امتحان دروس معارف هم حضوری برگزار خواهد شد و اگر امتحانات مذکور مجازی برگزار شود، امتحان دروس معارف هم مجازی خواهد بود.

وی درباره اینکه در صورت حضوری شدن آموزش آیا کلاس‌های دروس معارف مجازی خواهد بود یا حضوری ادامه داد: در بخشنامه‌ای که به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم، عنوان شده است در صورتی که آموزش دانشگاه‌ها حضوری شود، اساتید می‌توانند از ۱۶ جلسه دروس معارف ۴ جلسه را به صورت غیر حضوری برگزار کنند و ۱۲ جلسه باید حضوری برگزار شود.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها نیز درباره بازنگری دروس معارف گفت: سرفصل‌های دروس معارف اسلامی در طرح کوتاه مدت، بعد از دو دهه بازنگری شده است و این بازنگری بر اساس فرمایش حضرت آقا خطاب به اساتید معارف بود که ایشان فرمودند: شما باید به دنبال محتوا و سنجش نیاز واقعی مخاطبان خود باشید و متناسب با آن محتوا آماده کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *