فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خبرداد؛ حمایت از دانشگاه های ماموریت گرا و فنی و حرفه ای در بودجه ۱۴۰۱

  • آذر ۲۳, ۱۴۰۰

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در بودجه ۱۴۰۱ حمایت خاصی از دانشگاه‌های مأموریت گرا به خصوص دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای شده است.
به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری صبح امروز دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در مراسمی با محوریت «کارآفرینی و ارتباط با صنعت-مانع زدایی از تولید» کارگاه‌های مشترک آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و یک گروه صنعتی همزمان در سه استان خراسان رضوی، خوزستان و آذربایجان شرقی به صورت ویدئو کنفرانسی رونمایی و افتتاح شد.

بنابراین گزارش، علیرضا منادی سفیدان، عنوان کرد: جنگ امروز ما با دنیا مربوط به اقتصاد و دانش است. دانش و علم در کشور باید به حدی برسد که بتوانیم در مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی و در نهایت پیشرفت کنیم. همچنین برای مقابله با هجمه‌های اقتصادی باید ارتباط بین دانشگاه و صنعت رونق بگیرد.

وی افزود: در همین راستا قانونی با عنوان جهش تولید دانش بنیان وجود دارد که بعد از طرح رتبه بندی معلمان به بررسی آن در مجلس شورای اسلامی می‌پردازیم و در تلاش هستیم حمایت خوبی از شرکت‌های دانش بنیان صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره نقش شرکت‌های دانش بنیان در کشور، گفت: اکثر مشکلات اقتصادی کشور ما به دست شرکت‌های دانش بنیان رفع می‌شود. با این قانون در نظر داریم حمایت خوبی از این شرکت‌ها صورت بگیرد، بر این اساس تسهیلات خوبی برای آنها در نظر گرفته شده است.

منادی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱ حمایت خاصی از دانشگاه‌های مأموریت گرا به خصوص دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را در نظر گرفته شده است. اخذ و تأمین نیروی متخصص از دانشگاه‌ها توسط شرکت‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است. بهره وری، یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ارتباط رونق اقتصادی است که شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های جامعی همچون فنی حرفه‌ای علمدار این بهره وری هستند به همین منظور باید این ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقویت شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *