اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

سخنرانی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست اساتید و مسئولین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی استان خراسان

  • آذر ۲۰, ۱۴۰۰

به مناسبت هفته بسیج نشست اساتید و مسئولین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی استان در مشهد برگزار شد. در این نشست که روز یکشنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۰ با عنوان «نقش بسیج اساتید در تمدن نوین اسلامی» در سالن همایش دانشگاه امام رضا (ع) برگزار شد، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدرس دانشگاه، به ایراد سخنانی در باب موضوع همایش پرداخت.

وی با بیان اینکه ما در این نشست نسبت چهار مقوله استاد، بسیج، تمدن‌سازی و غیرانتفاعی را مطرح خواهیم کرد، اظهار کرد: در حقیقت بسیجی بودن یک عنوان و برچسب نیست، بلکه یک حقیقت، هویت، شخصیت و سبک زندگی است و همیشه درصدد رسیدن به منافع مردم است و این بسیجی است که می‌تواند تمدن.سازی کند، از طرفی نیز درست است که بسیج خوب است اما، ما باید بترسیم از روزی که ساختمان بسیج داشته باشیم، اما یک فرد بسیجی پیدا نکنیم و اینگونه گمان نکنیم که وقتی ساختمان بسیجی وجود دارد، حتما افراد بسیجی هم هستند. وی اضافه کرد: پس اگر زمانی فرا رسد ‌که ساختمان بسیجی وجود داشته باشد، اما فرد بسیجی نباشد در این صورت همه چیز انتفاعی می‌شود، بدین منظور که هرکسی به منافع خود فکر می‌کند و بسیجی با آن مفهومی که در گذشته در جبهه‌های جنگ می‌شناختیم، متفاوت می‌شود و این مفهوم و این تفکر، دقیقاً در نقطه مقابل تفکر بسیجی اصیل که در جبهه‌های جنگ حضور داشت و جان خود را برای رضای خدا فدای مردم می‌کرد قرار می‌گیرد، زیرا وقتی بسیج انتفاعی شود، در این صورت این فرد بسیجی تنها به منافع خود اهمیت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بسیجی باید بین وظایف و منافع آنچه وظیفه اوست انتخاب کند، گفت: یک بسیجی زمانی می‌تواند تمدن‌سازی کند که بتواند با مکتب‌سازی، انسان‌های مجاهدپرور و شهیدپرور بدون چشمداشت مادی تربیت کند. رحیم‌پور ازغدی نقش استادان و معلمان را در تربیت انسان‌های با اخلاص و مجاهد بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: استاد بسیجی استادی‌ست که به تعلیم و تربیت نگاه توحیدی و الهی داشته باشد تا بتواند با این نگاه همه کمالات و فضیلت‌ها را به شاگردان خود منتقل کند. عضو شورای انقلاب فرهنگی متذکر شد: اگر استادی در تربیت شاگردان خود در هر حوزه‌ای نگاه توحیدی نداشته باشد، حاصل آن تربیت افرادی می‌شود که در هر هنر و تخصصی وارد شود با نگاه انتفاعی خود نمی‌توانند به رشد و تعالی نسل‌ها کمک کنند.

در این جلسه دکتر محمود دعایی، رئیس شورای هماهنگی روسای منطقه ۹ کشور گزارشی از نقش و سهم دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی در نقشه جامع علمی کشور ارائه نمودند. همچنین آقای دکتر فرهادیان، مسئول بسیج دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی استان نیز به بیان موفقیت های علمی اساتید عضو بسیج اشاره و به معرفی تعدادی از اساتید جوان عضو بسیج اساتید که در سالهای اخیر در موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی به درجه دانشیاری نائل آمدند پرداخت که نشان از سطح علمی بالای موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی دارد. آقای دکتر علی آهنج در رشته فیزیک کوانتوم، خانم دکتر آمنه بذرافشان در رشته حسابداری، آقای دکتر سعید خسروآبادی در رشته مهندسی برق، و آقایان دکتر عیدیانی و دکتر کارساز در رشته برق اساتیدی بودند که طی سالهای گذشته موفق به اخذ درجه دانشیاری شدند.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. بسیار خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *