اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

قابلیت‌های دانشگاه‌ها در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استفاده شود

  • آذر ۱۷, ۱۴۰۰

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در افتتاحیه یازدهمین کنفرانس بین‌المللی و پانزدهمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری گفت: قابلیت‌های دانشگاه‌ها در توسعه اقتصاد دانش بنیان استفاده شود.

به نقل از مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، سید سروش قاضی نوری رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با اشاره به محوریت اصلی یازدهمین کنفرانس بین المللی و پانزدهمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری، رسالت و جهت گیری انجمن مدیریت فناوری و نوآوری را کمک به قرار گرفتن کشور در مسیر رشد و توسعه اقتصاد دانش بنیان عنوان نمود و بر بکارگیری حداکثری از ابزار‌ها و توانمندی‌های انجمن یعنی ایجاد زمینه گفتگو میان اعضا، تقویت پژوهش، مشاوره و ترویج تاکید کرد.

 

 

 

وی ایجاد چنین تحولی در اقتصاد را منوط به شناسایی، توسعه و حفظ قابلیت‌ها و شایستگی‌هایی دانست که برای همه عناصر جامعه در همه سطوح اعم از افراد، دانشگاه‌ها و دولت لازم است، اما برای شرکت‌هایی که در لبه فناوری فعالیت دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

 

 

قاضی نوری در ادامه افزود: با وجود تاکید سنتی بر قابلیت‌های نوآورانه، نباید از نظر دور داشت که قابلیت‌های عملیاتی شرکت‌ها و دانشگاه ها، که به دلیل معضلاتی، چون تحریم‌ها و شرایط ناشی از شیوع کرونا دچار فرسودگی شده است، نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و مورد بحث و برنامه ریزی قرار بگیرد. وی در انتها ابراز امیدواری کرد مباحث کنفرانس به ایجاد تفکر عمیق‌تر در زمینه حفظ و توسعه قابلیت‌ها و توانمندی‌های نهاد‌ها و شرکت‌های ایرانی کمک کند.

 

 

گفتنی است؛ یازدهمین کنفرانس بین المللی و پانزدهمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری توسط انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران در روز‌های ۱۷ و ۱۸ آذرماه در محل پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت برگزار می‌شود.

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *