فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

نماینده جدید ایران در سازمان تحقیقات جهانی مغز معرفی شد

  • آذر ۱۰, ۱۴۰۰

عباس حق‌پرست به عنوان نماینده جدید در کمیته مرکزی منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان تحقیقات جهانی مغز (ایبرو) انتخاب و معرفی شد.

 

سازمان تحقیقات جهانی مغز (ایبرو) درانتخابات اخیر خود، دکتر عباس حق پرست استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر انجمن علوم اعصاب ایران را به عنوان نماینده جدید ایران و یکی از اعضای کمیته مرکزی منطقه آسیا و اقیانوسیه این سازمان برای مدت سه سال انتخاب و معرفی کرد.

سازمان ایبرو در این انتخابات، پس از گذشت بیش از دوازده سال، نماینده‌ای از کشورمان را جهت عضویت در کمیته مرکزی این سازمان در منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزید.

ایران از سال ۱۹۹۸ با سازمان جهانی مغز (ایبرو) همکاری دارد و انجمن علوم اعصاب کشورمان یکی از اعضای دائمی این سازمان جهانی غیر انتفاعی است. در کمیته آسیا و اقیانوسیه سازمان تحقیقات جهانی مغز علاوه بر نماینده کشورمان، نمایندگانی از کشور‌های ژاپن، هند، مالزی، نیوزیلند، مغولستان و کره جنوبی حضور دارند.

کمیته‌های مرکزی سازمان تحقیقات جهانی مغز با ترکیبی از هشت نماینده از کشور‌های مختلف از مناطق جهان در قالب یک تشکل اصلی در امر سیاستگذاری، مدیریت و هماهنگی با سازمان مرکزی در حوزه علوم اعصاب همکاری و فعالیت دارند.

سازمان تحقیقات جهانی مغز به عنوان بالاترین جایگاه در حوزه تحقیقات جهانی مغز درامر توسعه، ترویج و فرهنگ سازی و نیز فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علوم اعصاب در مناطق آسیا و اقیانوسیه، آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی فعالیت دارد و مقر آن در آمریکا است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *