فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

برگزاری مراسم بزرگداشت استاد کفشچیان در مؤسسه آموزش عالی فردوس در مشهد

  • آذر ۸, ۱۴۰۰

یا لطیف
بزرگداشت چهلمین روز درگذشت استاد فرهیخته دکتر علی اصغر کفشچیان مقدم در تاریخ چهارشنبه ۱۴۰۰/۹/۳ در موسسه آموزش عالی فردوس برگزار شد. در شروع این مراسم جناب دکتر مجتبوی معاونت محترم آموزش موسسه در خصوص، شان و منزلت استاد و ارزش و تفهیم علم و هنر و اخلاق سخنانی ایراد فرمودند و پس از آن مدیر گروه نقاشی ضمن عرض تسلیت، مراتب تشکر و قدرانی را از تمامی دست اندرکاران برپایی این بزرگداشت داشتند.
سپس گروه موسیقی جناب جعفری از دانشجویان موسسه فردوس لحضاتی را با نوای خوش آواز و موسیقی فضای مراسم را روحانی کردند. پس از آن جناب دکتر سیدانی از خصوصیات اخلاقی و حرفه ای استاد با ذکر خاطراتشان و لحظات خاصی که با استاد داشتند مواردی را ذکر فرمودند و اساتید و دانشجویان حاضر در جلسه را از ناگفته‌های استاد آشنا کردند. سپس جناب استاد ابوترابی نیز موارد دیگری از سجایا و تاثیر آن استاد فقید در جامعه هنر کشور و خصوصا استان گفتگوی کوتاهی داشتند و اینکه اساسا یکی از مهمترین اهداف عرضه هنر باز کردن باب‌های جدید به مخاطب فهیم آثار هنری است.
پس از آن استاد توانایی به بحث و گفتمان و تحلیل آثار استاد پرداختند و اینکه حساسیت یک هنرمند متعهد نسبت به اوضاع و وقایع جامعه اش مسئله مهمی است و این طرز نگاه را می‌توان در روند دوره‌های تاریخی هر هنرمند و آثارش جستجو کرد و اینکه تنوع تجارب آثار استاد کفشچیان، یک وجه اشتراکی دارد که می‌توان در تک تک نمونه آثارشان مشاهده کرد.
در این بزرگداشت جناب دکتر سرگلزهی و جناب مهندس زارعی و جناب آقای جاودانی حضور داشتند و همینطور اساتید و دانشجویان گروه نقاشی حضور پرشوری داشتند.
در پایان مدیریت گروه نقاشی ضمن قدردانی از همه حضار از زحمات استاد غنی زاده که پیگیریهای برگزاری مراسم را برعهده داشتند تشکر ویژه کردند و همینطور خانم بستانی و گروه انجمن دانشجویان موسسه که کمافی السابق در فعالیتهای فرهنگی و پژوهشی حضور فعال داشتند.
“یاد و نام آن استاد هنر و اخلاق همیشه برقرار و ماندنی باشد برای همه دوستداران هنر و فرهنگ این مرز و بوم.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *