اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

رئیس سازمان امور دانشجویان: برنامه ریزی برای حل مشکل تردد دانشجویان خارجی

  • آبان ۳۰, ۱۴۰۰

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: مسئولان وزارت علوم بر حل مشکلات دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در ایران اهتمام جدی دارند و سازمان امور دانشجویان پیگیر این مشکلات است.

به نقل از سازمان امور دانشجویان، به منظور بررسی مسائل و برخی مشکلات دانشجویان بین المللی در ایران، نشستی با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان و جمعی دانشجویان غیر ایرانی در محل این سازمان برگزار شد.

هاشم داداش پور گفت: بر طرف کردن مشکلات احتمالی دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در ایران برای مدیران سازمان امور دانشجویان مهم است و در همین راستا جلسات مستمر با دانشجویان بین المللی ادامه دارد.

وی افزود: تلاش ما این است که میزبان خوبی برای دانشجویان شاغل به تحصیل در ایران باشیم و این دانشجویان با کمترین مشکل تحصیل خود را به اتمام برسانند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تلاش می‌کنیم شرایط فراهم شود تا ویزای دانشجویان مقیم ایران برای کل دوره تحصیل باشد و شرایطی و تسهیلاتی فراهم شود تا دانشجویان برای رفت و برگشت به کشورشان دچار مشکل نشوند.

وی افزود: در گذشته، سامانه الکترونیکی برای دانشجویان بین المللی نداشتیم و آن را راه اندازی کرده‌ایم تا ارتباط ما با دانشجویان از این طریق این سامانه باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص زبان تدریس در دانشگاه‌های ایران گفت: مبنای کار و معیار ما برای دانشجویان بین المللی، زبان فارسی هست و الزامی برای زبان انگلیسی در قوانین ما نیست.

داداش پور اعلام کرد: بر اساس برنامه‌های توسعه، مأموریت و سیاست جدید ما جذب دانشجویان بین المللی بیشتر است و سعی می‌کنیم موانع موجود را بررسی و برای رفع آن راهکار ارائه کنیم تا زمینه جذب دانشجویان بیشتری در کشور فراهم شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: برای پیگیری این موارد کارگروهی با حضور معاون بورس و امور دانشجویان خارج و مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان و نمایندگان دانشجویان بین المللی تشکیل می‌شود.

همچنین در ادامه این نشست، تعدادی از دانشجویان به مشکلات و موانع موجود اشاره کرده و انتظارات خود را با ریاست سازمان امور دانشجویان در میان گذاشتند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *