فروردین ۹, ۱۴۰۳

آزمون ۵۷۵ داوطلب کنکور شبهه دار شد

  • آبان ۲۷, ۱۴۰۰

رئیس سازمان سنجش گفت: هیات بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون های سراسری برای ۵۷۵ داوطلب کنکور رای برگزاری مجدد آزمون صادر کرده و سازمان سنجش آموزش کشور موظف است این رای را اجرا کند.

 دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه همایش ملی «سنجش علمی و آزمون‌های ورودی آموزش عالی: مبانی، چالش‌ها و راهکارها» که در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر رسیدگی به وضعیت داوطلبانی که بعد از آزمون به آنها اعلام شده آزمون آنها «شبهه» دارد و پاسخنامه آنها مجدد بررسی شده است، گفت: رسیدگی بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات آزمون های سراسری صورت گرفته است.

وی افزود: بررسی های صورت گرفته نشان داده که «شبهه» برای برخی از داوطلبان محرز شده است و از این رو هیات بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون ها، رای به برگزاری آزمون مجدد داده است. ضمن اینکه هیات بدوی زیر نظر سازمان سنجش آموزش کشور نیست.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: کل مباحث شبهه در آزمون بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات آزمون های سراسری مصوب مجلس شورای اسلامی انجام می گیرد. به غیر از موارد کنترلی حوزه ای، سازمان سنجش و هیات های بدوی از گزارش های رسمی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، بررسی های فنی، مشابهت های پاسخنامه، مقایسه با سوابق قبلی داوطلب چه در کنکور و چه در آموزش متوسطه استفاده می کند.

وی افزود: هیات بدوی بر اساس این قانون اگر به نتیجه برسد که آزمون فردی «شبهه» دارد رای به آزمون مجدد در یک یا چند درس می دهد. اکنون هیات بدوی برای ۵۷۵ نفر این رای را صادر کرده است و سازمان سنجش آموزش کشور موظف است این رای را اجرا کند.

خدایی یادآور شد: این دسته از افراد بر اساس زمان بندی که برای آنها اعلام شده است امتحان می دهند. لزوماً هم مهم نیست که همان درصدی که پیش از این در کنکور زده است دوباره بزند بلکه یک درصد معقولی که هیات بدوی تعیین می کند را کسب کند و شبهه برطرف شود، رای به ادامه تحصیل فرد داده می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: قانون رسیدگی به تخلفات آزمون های سراسری در تمامی اطلاعیه های ثبت نام، کارت آزمون و برگزاری آزمون درج شده است و داوطلبان می توانند برای اطلاع از آن به اطلاعیه های سنجش در زمان برگزاری آزمون ها مراجعه کنند.

وی افزود: سازمان سنجش از هر امکان و ابزاری که در جهت احقاق حق داوطلبان واقعی در اختیار دارد، برای احقاق حق داوطلبان استفاده می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *