فروردین ۹, ۱۴۰۳

وزیر آموزش عالی سوریه به ایران سفر میکند

  • آبان ۱۶, ۱۴۰۰

وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عربی سوریه به دعوت وزیر علوم در راستای گسترش همکاری‌های علمی به ایران سفر می کند.

به نقل از وزارت علوم، حسین سالار آملی گفت: بسام ابراهیم، وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عربی سوریه به دعوت محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به ایران سفر می‌کند تا با امضای یادداشت تفاهم همکاری، فصل جدیدی را در توسعه همکاری‌های علمی بین دو کشور آغاز شود.

وی گفت: کشور سوریه به عنوان کشوری در حوزه مقاومت و هم راستا با سیاست‌های منطقه‌ای ایران، جایگاه ویژه‌ای در نوع و سطح همکاری‌های علمی داشته است و سفر وزیر آموزش عالی سوریه به تهران که در پی دعوت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انجام می‌شود، فصل جدیدی از همکاری‌های علمی را رقم خواهد زد.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی افزود: این هیأت علاوه بر دیدار با وزیر علوم، با معاون علم و فناوری ریاست جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ملاقات خواهد داشت.

وزیر سوریه همچنین در این سفر دو روزه از چند دانشگاه و پژوهشگاه نیز بازدید می‌کند تا ضمن دیدار با رؤسای این مراکز، زمینه‌های همکاری بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دو طرف بیش از گذشته فراهم شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *