فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

بیش از هزار نو معلم خطاب به رئیس جمهور: وزیر آموزش و پرورش از جنس معلمان باشد

  • آبان ۱۳, ۱۴۰۰

بیش از هزار نو معلم طی نامه ای خطاب به رئیس جمهور نوشتند: با توجه به مطالبات مردمی و با توجه به شرایط موجود آموزش و پرورش با معرفی وزیری از جنس معلمین که توانایی مدیریت چالش‌های وزارت آموزش و پرورش را داشته باشد، فکری به حال مهم‌ترین دستگاه کشور بکنید.

متن این نامه به شرح زیر است:

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم.

با توجه به اهمیت نظام تعلیم و تربیت در شکل گیری آینده ایران عزیز بنظر می‌رسد نقش وزیر آموزش و پرورش به عنوان سکان دار مهمترین و بزرگترین وزارت خانه کشور حساس و کلیدی است و غفلت و کوتاهی از این مهم آسیب‌های جبران ناپذیری برای کشور در گام دوم انقلاب در پی دارد.

وزارت خانه‌ای که امروز به سبب غفلت گذشتگان وضعیت خوبی نداشته و با چالش‌های جدی روبروست، با عدم حضور و استقرار وزیر نیز در شرایط مبهمی قرار دارد. از سویی وضعیت بد معیشت معلمان، ناعدالانه بودن نظام پرداخت، کلاس‌های خالی از معلم، بحران آموزش مجازی، بحران عدالت آموزشی، عدم اعتماد به معلم و تمرکز گرایی شدید در مدیریت، موجب نارضایتی بسیاری از معلمان و خانواده‌های گردیده است.

از سوی دیگر شایعه‌های متعدد انتصاب افرادی بدون سابقه اجرایی، دانش نظری و حسن شهرت در جامعه که هیچ سنخیتی با جامعه معلمین و دستگاه تعلیم و تربیت ندارند و با درد و چالش‌های مدرسه و معلم آشنا نیست، منجر به تکدر خاطر معلمانی شده است که خود تربیت کننده مدیران و سیاستمداران این کشور اند؛ لذا از شما رئیس جمهور محبوب و مردمی انتظار داریم همانند گذشته با توجه به مطالبات مردمی و با توجه به شرایط موجود آموزش و پرورش با معرفی وزیری از جنس معلمین که توانایی مدیریت این چالش‌ها را داشته باشد، فکری به حال مهم‌ترین دستگاه کشور بکنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *