فروردین ۹, ۱۴۰۳

استکبارستیزی در سنگر علم و دانش ادامه دارد

  • آبان ۱۳, ۱۴۰۰

وزیر علوم در پیامی به مناسبت ۱۳ آبان اعلام کرد:استکبارستیزی در سنگر علم و دانش تداوم دارد.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به مناسبت گرامیداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا (۱۳ آبان) گفت: استکبارستیزی ملت ایران در روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، پررنگ‌تر شده و اهمیت تاریخی پیدا کرد و امروز در عرصه‌های مختلف، از جمله سنگر علم و دانش تداوم دارد.

متن پیام دکتر محمدعلی زلفی‌گل به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

تاریخ ملت ایران، در عرصه مبارزه با استکبار پر از فراز و نشیب‌ها و البته وقایع ارزشمندی است که از جمله این رویدادهای مهم تاریخ‌ساز، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو امام خمینی (ره) است که همگام با آرمان‌های انقلاب اسلامی و با همراهی ملت غیور ایران صورت گرفت. پرچم مبارزه‌ای که در دست دانشجویان ۱۳ آبان ۵۸ بود به دست مبارزان سال‌های دفاع مقدس افتاد و این مبارزه تاکنون ادامه داشته است.

امروز نیز که ایران اسلامی در معرض انواع دشمنی‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی قرار دارد، جامعه دانشگاهی کشور با قدرت و اقتدار از سرزمین‌مان دفاع می‌کنند و با فتح مرزهای علم و دانش در علوم مختلف و رفع نیازهای جامعه، دسیسه‌های مستکبران را برای تضعیف ملت ایران، نقش بر آب می‌کند.

گسترش تحقیقات و فناوری در علوم مختلف با تکنولوژی بالا، نیازمند دانش فنی، رفع انحصار در تولید محصولات دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف پزشکی، کشاورزی، دفاعی و…، کسب جایگاه شایسته در رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی، تولید علم و گام برداشتن در مسیر تبدیل ایده‌های علمی به ثروت ملی، مسیری است که فرزندان ملت ایران در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری دنبال می‌کنند.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان ماه که مقارن با سه رویداد تاریخی جداگانه اما هم راستاست، (تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸؛ تبعید حضرت امام به ترکیه در سال ۴۳ و شهادت تعدادی از دانش‌آموزان در مبارزه با طاغوت در سال ۱۳۵۷ است؛) تاکید می‌کنم، جامعه دانشگاهی به پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب، همچنان پرچم مبارزه با استکبار را در جبهه علم و دانش بر دوش دارد و در این راه مقدس تا رسیدن به اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی، از پای نخواهد نشست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *