فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

اختیار بازگشایی ها به روسای دانشگاه‌ها سپرده شد

  • آبان ۱۲, ۱۴۰۰

به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، نشست پرسش و پاسخ دانشجویان از طریق شورای صنفی دانشجویی با مسئولان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در پاسخ به دانشجویان درباره چگونگی بازگشایی دانشگاه گفت: رئیس جمهور دستور داد که بازگشایی اتفاق بیافتد، ما هم دوست داریم که دانشگاه را کاملا باز کنیم اما دانشگاه ما، علوم پزشکی نیست، تخت بستری و امکانات درمانی نداریم و اگر خدای ناکرده دانشجویی بیمار شود، باید بیمارستان برویم.

وی افزود: نگاه مجموعه مدیران دانشگاه به بازگشایی دانشگاه است، همانطور که هر موقع شرایط خوب شده، خوابگاه ها را فعال کردیم. اما هنوز کسی از مسئولان وزارت بهداشت بصورت شفاف تعیین تکلیف نکرده و برغم اینکه مکاتبه هم شده است.

خانکه گفت: تا کنون بیش از ۱۰ مکاتبه با استانداری و سایر بخش ها انجام شده که تکلیف دانشگاه ها را روشن کنند، ولی کسی نمی تواند مشخص کند چرا که ویروس ناشناخته است و حرکت ویروس مشخص نیست، همانطور که طی ۲۰ روز گذشته آمریکا روزانه ۱۵۰۰ کشته، روسیه حدود ۱۱۰۰ کشته، آلمان با ۱۲ هزار مبتلا، ۱۹۰ کشته داشته است و میزان ابتلا در ایران به زیر ۱۰ هزار رسیده است و این نشان می دهد که ما موج را رد کردیم و الان به اروپا رسیده است.

وی تاکید کرد:مسئولان کشور هم نمی توانند قولی در این زمینه بدهند، آخرین تصمیمی که بنظر می آید گرفته خواهد شد، سپردن اختیار بازگشایی ها به روسای دانشگاه هاست و اگر به ما بسپارند، ما با حداکثر ظرفیت دانشجویی که می توانیم، دانشگاه را باز کنیم. خوابگاه ها کاملا تجهیز می شوند و سعی می کنیم با فاصله گذاری اجتماعی و تعهدی که دانشجویان به ما می دهند، بیشترین دانشجویی که می توانیم پذیرش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی درباره ارتباط مسئولان با دانشجویان گفت: ما در یک طرف میز و شما در طرف دیگر نیستید، بلکه همه ما با هم کار می کنیم و مشارکت دانشجویان در همه امور لذت بخش است و همه چیز بین ما و دانشجویان شفاف شفاف است و نماینده دانشجویان و یا خود دانشجویان بطور مستقیم بخواهند با من گفتگو داشته باشند، مشکلی نیست و این امکان برای همه گروه ها و تشکل های دانشجویی هم وجود دارد.

وی گفت: شرایط به شدت شکننده است، همانطور که تابستان گروهی را به تهران فراخواندیم و بعد مجبور شدیم که دوباره آنان را به محل زندگیشان برگردانیم. برنامه تور بازدید از دانشگاه با درخواست دانشجویان سه روز برنامه ریزی و اجرا می شود و تا آذرماه، ظرفیت های خودمان را ارزیابی کنیم. اکنون تهیه غذا، ایاب و ذهاب و امکانات لازم فراهم شده و شاید تا آذرماه بازگشایی کلا انجام شود.

در ادامه، درخواست گروهی از دانشجویان که وسایل شخصی در خوابگاه ها دارند و برای انتقال وسایل، نیاز به حداقل یک شب اقامت در خوابگاه را خواهند داشت، مطرح شد که اکبر میرجانی اقدم مدیر دانشجویی دانشگاه با این درخواست موافقت کرد و بر انتقال وسایل شخصی عده ای از دانشجویان از خوابگاه ها تاکید شد.

دانشجویان در بخش دیگری از این نشست، بر اولویت بندی دقیق دانشجویان برای گذراندن دوره های کارورزی و همچنین بر نظارت پنهان مسئولان بر کیفیت کارورزی ها تاکید کردند، که از سوی دکتر خدایی معاون آموزشی دانشگاه پاسخ به این درخواست داده شد.

خدایی گفت: ما ارزیابی معاونت آموزش را بر روی عملکرد اساتید داریم ولی اگر پیشنهادها و نظرهای خود را حتی بدون نام، به معاون آموزشی دانشگاه منتقل کنید، نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

دکتر خانکه نیز بر خواست دانشجویان مبنی بر اولویت بندی دقیق کارورزی ها تاکید کرد.

عسکری دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از اجرای فرایندهای بخش های مختلف در جهت اصلاح برخی از امور و تسریع در روند فعالیت های آموزشی پرسید.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در پاسخ گفت: فرایندهای امور آموزشی و اداری تا یک سال پیش شفاف نبود و بخشی از مشکلات مراجعان به واحدهای مختلف دانشگاه، مربوط به ابهام در فرایندها بود که این کار انجام شد و گزارش این فعالیت ارائه شد و قرار شده است تا جهت اطلاع همه مراجعان در سایت دانشگاه بارگذاری شود و هر کسی براساس فرایند مربوطه، می تواند بهتر و سریعتر به امور خود برسد.

خانکه افزود: من معتقدم که فرایندها آنقدر شفاف خواهند شد که بتوانیم ISO بگیریم و شک نکنید که این دانشگاه توسعه پیدا می کند و با دانشگاه های بزرگ دنیا ارتباط خواهد داشت و قطب سلامت اجتماعی و قطب توانبخشی در منطقه شده و به لحاظ حوزه ژنتیک و دیگر حوزه ها، مرجع شناخته خواهد شد.

عسکری همچنین برای دانشجویانی که برای کارورزی در مراکز درمانی مجبور به تردد در سطح شهر هستند، درخواست کمک هزینه کرد که رئیس دانشگاه در پاسخ یادآور شد: دانشجویان نیز به محدودیت های دانشگاه بیشتر توجه داشته باشند، چرا که منابع برای امور مهمتر بسختی تامین می شود و دانشجویان ما باید مسئولیت اجتماعی خود را در نظر بگیرند و توقع خود را بدون توجه به منابع مطرح نکنند.

در ادامه، طاهری نماینده انجمن های علمی دانشجویان به خواست دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای اجرای برنامه های علمی و تخصصی با همکاری دیگر سازمان ها و نهادهای مربوطه اشاره کرد که رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در پاسخ، فعالیت های دانشگاه در اجرای پروژه های ملی و همچنین فعالیت رصدخانه اجتماعی کووید ۱۹ در زمینه های سلامت روانی و اجتماعی جامعه و کاربردی بودن پایان نامه ها در رفع نیازهای جامعه را بیان کرد.

یکی دیگر از دانشجویان شرکت کننده نیز از وضعیت خوابگاه جدید پسران و میزان آمادگی آن پرسید که رئیس دانشگاه ضمن اشاره به مشکلات مربوط به تحویل ساختمان این خوابگاه و انعقاد قرارداد پیمانکار برای مناسب سازی و آماده سازی ساختمان برای اسکان دانشجویان، از آمادگی این خوابگاه و اتمام عملیات عمرانی آن خبر داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *