فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

تدوین اولویت های پژوهشی کشور تا سال ۱۴۰۵

  • آبان ۱۰, ۱۴۰۰

غلامحسین رحیمی در حاشیه دویست و هفتمین جلسه از کمیسیون دائمی شورای علوم، تحقیقات و فناوری عتف گفت: در این جلسه عملاً دو دستور جلسه داشتیم؛ نخست یک سری مسائل عمومی شورا و دبیرخانه بود و دستور جلسه دوم، طرح استخراج اولویت‌های پژوهش و فناوری کشور در کمیسیون دائمی شورای عالی بود.

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در بخش عمومی، گزارش مختصری در خصوص سامانه ساتع (سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری) و مبالغی که تا به حال به خزانه واریز شده و مبالغی که برای پروژه‌هایی که بین دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها منعقد شده، پرداخت شده است.

رحیمی ادامه داد: همینطور گزارش مختصری درباره سامانه سمات ملی (سامانه ملی اطلاعات تحقیقاتی) مطرح شد و سامانه جدید سمات ملی آماده است که ان‌شاءالله به زودی توسط وزیر علوم افتتاح می‌شود.

وی افزود: دستور جلسه اصلی ما، طرح استخراج اولویت‌های پژوهشی کشور در آیینه سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ بود که توسط دکتر عادل آذر ارائه شد که از آنجایی که این طرح چهارچوب بسیار قوی دارد، خوشبختانه مورد استقبال واقع شد؛ نقطه نظرات متعددی در خصوص این طرح بیان شد و آن مواردی که برای اصلاح و یا تکمیل طرح به جا بود، مد نظر قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: با این روش علمی و کارشناسی تا به حال به این موضوع پرداخته نشده بود و در واقع یک ساختار قوی فراهم شده که در آینده نیز برای استخراج اولویت‌های پژوهشی کشور می‌توان استفاده کرد.

رحیمی در پایان گفت: سند اولویت‌های پژوهشی ابتدا در شورای عالی عتف به تصویب می‌رسد و بعد از آن به همه دستگاه‌ها اعلام و ارائه می‌شود و اگر مواردی لازم باشد، توسط رئیس شورای عالی عتف که رئیس جمهور هستند به همه دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *