فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

ابلاغ ۱۱ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

  • مهر ۲۹, ۱۴۰۰

حجت الاسلام والمسلمین سعید عاملی پس از برگزاری هشتصد و چهل و ششمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار صداو سیما افزود: در این جلسه رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۱ مصوبه دیگر را که ۱۰ مصوبه از مصوبه‌های ابلاغ نشده بود، ابلاغ کرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سیاست‌های رسانه‌ای مرتبط با حوادث طبیعی با تاکید بر کرونا، ساماندهی برگزاری آزمون‌های بین المللی، اصلاح تبصره ماده ۵ مصوبه اصلاحی اهداف سیاست‌ها و ضوابط نشر کتاب و انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در بعضی از نهاد‌ها که طبق اسناد بالادستی این شورا باید تصویب شود، از مواردی بود که ابلاغ شد.
آقای عاملی افزود: اصلاح و تکمیل بند ۶ ماده آیین نامه تشکیل هیأت عالی جذب تصویب شد.
وی گفت: تسری امتیازات آیین نامه مصوبه مورخ ۲۱ فروردین ۱۳۸۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی در حمایت از رشته‌های مختلف هنری به دارندگان گواهینامه‌های تخصصی حفظ و قرائت قرآن کریم ابلاغ شد و همچنین سیاست‌ها، راهبرد‌ها و ظایف و و ضوابط اجرایی ترویج فرهنگ حضور توانمند و افتخار آفرین جانبازان و معلولان در مسابقات ورزشی بود که ابلاغ گردید.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همچنین ابلاغ مصوبات ابلاغ نشده ادامه دارد و ما ۱۰ مصوبه ابلاغ نشده دیگری داریم که مصوبات مرجع شورای عالی انقلاب فرهنگی است مثل انرژی‌های جایگزین که بسیار به آن نیاز داریم.
وی افزود: ایران یکی از آفتابی‌ترین کشور‌های جهان است و انرژی‌های جایگزین آفتابی یکی از ظرفیت‌های بزرگ برای استفاده از انرژی‌های سالم است که آن هم در مسیر ابلاغ است.
آقای عاملی با اشاره به اینکه در این جلسه اعضای محترم برای تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی نظر خود را ارائه کردند، گفت: در مجموع نگاهی که اعضای محترم شورا دارند این است که با اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ساز و کار نظام مندی شکل بگیرد و به صورت روال قانونی و طبیعی مصوبات پیگیری شود.
وی افزود: در این جلسه راهکار‌هایی در این زمینه ارائه شد و همچنین با تکیه بر احکام مقام معظم رهبری و بیانات ایشان ۱۵ ماده تنظیم شد که در مراحل تصویب شورای عالی است و برخی از اعضا درباره عملیاتی شدن آن به بحث و گفتگو پرداختند.
آقای عاملی گفت: دستور اصلی جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌ها و برنامه‌های ترویجی برای نام‌های تازه متولدین بود.
وی افزود: نامگذاری هویت یک ملت است و به نوعی بازشناسی فردی از خود و جامعه با نظام نام‌ها شکل می‌گیرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در کشورمان سامانه‌ای را در ثبت احوال پیش بینی کردیم که مجموعه‌ای از نام‌های اسلامی و ایرانی را در آنجا قرار دادیم و تلاش شد سیاست‌هایی اعمال شود که بتواند این‌ها را توسعه دهد و تنوع فرهنگی بیشتری در نظام نامگذاری با توجه به ارزش‌های اسلامی ایرانی شکل بگیرد.
آقای عاملی گفت: همچنین نگاشته نهادی برای دستگاه‌ها از جمله صدا و سیما، وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و سازمان ثبت احوال تهیه شده است که ادامه این بحث به جلسه بعد موکول شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *