فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

جزئیات بیست و چهارمین دوره ازدواج دانشجویی/نرخ طلاق زوجهای دانشجو

  • مهر ۲۵, ۱۴۰۰

سرپرست روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی گفت: ۴۳ هزار و ۵۶۵ زوج در بیست و چهارمین دوره ازدواج دانشجویی ثبت نام کردند، ۱۰ هزار زوج دانشجو تا پایان سال به مشهد مقدس اعزام می شوند.

محمد صالح حراج نجفی با اشاره به جزئیات بیست و چهارمین دوره ازدواج دانشجویی گفت: در این دوره از ازدواج دانشجویی ۴۳ هزار و ۵۶۵ زوج ثبت نام کرده‌اند که شامل زوج‌های دانشجوی سال ۹۹ نیز می‌شود چون در سال گذشته ازدواج دانشجویی با توجه به شرایط کرونا اجرا نشد.

وی با بیان اینکه ثبت نام ازدواج دانشجویی با توجه به شرایط کرونا تماماً به صورت الکترونیک انجام می‌شود افزود: در حال حاضر از تعداد ۴۳ هزار و ۵۶۵ ثبت نامی که صورت گرفته است، مدارک تعداد هزار و ۸۵۲ زوج در حال بررسی بوده و هنوز تأیید نهایی نشده است و مدارک ۱۹ هزار و ۷۶۹ زوج تأیید نهایی شده و می‌توانند انتخاب کاروان کنند.

سرپرست روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی ادامه داد: تا کنون نیز ۳ هزار و ۸۰۹ زوج به مشهد مقدس مشرف شده‌اند تا آخر سال نیز بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته ۱۰ هزار زوج دانشجو مشرف خواهند شد.

اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به زوج‌های دانشجو

وی ادامه داد: سفر دانشجویان به مشهد مقدس دو شب و ۳ روز است که در روزهای مذکور کلاس‌های آموزشی برای زوج‌های دانشجو برگزار می‌شود، امسال با همکاری یکی از بانک‌های عامل قرض‌الحسنه یک وام خرید کالای ایرانی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد به زوج‌های شرکت کننده در این دوره از ازدواج‌های دانشجویی ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین یک سری هدایای فرهنگی نیز به زوج‌های دانشجو ارائه می‌شود سعی بر این است یک سال اول زندگی این زوج‌ها کنارشان باشیم و هر فصل یک گاهنامه برای آنها ارسال کنیم همچنین فیلم‌های آموزشی تهیه شده است که می‌توانند با مراجعه به سایت ازدواج دانشجویی مشاهده کنند.

وی درباره اینکه بیشترین زوج‌های دانشجو مربوط به کدام مقطع هستند گفت: بیشترین زوج‌های دانشجو در مقطع تحصیلی کارشناسی سپس کارشناسی ارشد بعد دکتری هستند.

نرخ طلاق در ازدواج دانشجویی کم‌تر از ۶ درصد

نجفی افزود: امسال یک کار پژوهشی توسط نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها صورت گرفته که به موجب آن با ۶۰ هزار زوج دانشجو که طی سال‌های گذشته در ازدواج دانشجویی شرکت کرده بودند، تماس گرفته شده و درباره وضعیت ازدواج آنها سوال شده است که بر اساس نتایج به دست آمده، از این پژوهش نرخ طلاق در ازدواج‌های دانشجویی کم‌تر از ۶ درصد اعلام شده است که در مقایسه میانگین کشوری خیلی وضعیت بهتری است.

وی افزود: در این دوره از ازدواج دانشجویی بر اساس سال ۷۰ درصد دانشجویان در سال ۹۹ و ۳۰ درصد در سال ۱۴۰۰ عقد کرده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *