فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

تعامل نهادینه بین پلیس ودانشگاه براساس دغدغه مشترک حوزه امنیت اجتماعی است

  • مهر ۲۳, ۱۴۰۰

 

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام دردیدار با فرمانده نیروی انتظامی تربت جام ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی برسبزپوشان این نیرو ، از تلاشها و زحمات این دلاورمردان تقدیر کرد وگفت : نقش نیروی انتظامی در تامین و استقرار امنیت ستودنی است واستمرار امنیت مطلوب حاصل رشادتها جان برکفان این نیرو و شهادت عزیزانی که در طول این سالها برای حفظ امنیت و ثبات آن از جان خود گذشتند .

صباغیان افزود : تحولات درسبک زندگی روزمره مردم واستفاده از فناورانه ها باعث بروز آسیب های اجتماعی نوپدید شده که در این حوزه دانشگاهها به خوبی میتوانند درکنار نیروی انتظامی برای شناسایی و اولویت بندی آسیب های اجتماعی تعامل داشته باشند.

سعید صباغیان توجه به پژوهش کاربردی وایجاد کانون های تفکر را امر ضروری برشمرد وافزود: دانشگاه ها میتوانند در شناسایی چالش های اجتماعی وارائه راهکارها در این حوزه توسط اعضاء هیات علمی واساتید ودانشجو مشارکت بسیارخوبی را با پلیس داشته باشد.

وی هدفمند کردن پایان نامه های دانشجویان را از راهکار دیگر بیان کرد.

سرهنگ موهبتی فرمانده نیروی انتظامی نیز در این دیدار ضمن تشکراز مسئولین اداری و دانشجویان دانشگاه وحدت بر ضرورت همکاری و استفاده از توان علمی دانشگاهها تاکید و گفت : تعامل پلیس و دانشگاه کاهش جرائم را در پی خواهد داشت

وی افزود : این همسویی در بحث فرهنگ سازی در جامعه می تواند ارتقاء فرهنگ جامعه را به همراه داشته باشد که درنهایت بازهم شاهد کاهش جرائم خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی تربت جام به امنیت پایدار در شهرستان و منطقه با توجه به همجواری با مرز افغانستان اشاره کرد و از آمادگی کامل این نیرو در برخورد با هرگونه نا امنی خبر داد .

وی گفت : طرح های پژوهشی ، پایان نامه دانشجویی و تحقیقات دانشگاهی باهدف جرم زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی هم می تواند نیروی انتظامی را در انجام ماموریت خود یاری کند .

در این دیدار مدیران پژوهشی و فرهنگی و دانشجویی این واحد دانشگاهی ضمن تبریک این هفته به بیان دیدگاهها خود پرداختند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *