در این دیدار زلفی گل با بیان اینکه باید توسعه و اهمیت علم و فناوری درتهران مورد توجه باشد، اظهار داشت: ان شاالله از این پس امکانات شهرداری به صورت چند وجهی در اختیار دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی در شهر تهران در جهت توسعه قرار خواهد گرفت.

وزیر علوم افزود: در راستای همکاری‌های مشترک، شهرداری تهران می‌تواند در برگزاری رویدادهای مهم علم و فناوری در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی و همچنین حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی، پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای جامعه و صنعت، همچنین حضور فعال اساتید در حل چالش‌های بزرگ کلان شهر تهران در زمینه‌های محیط زیست، الودگی هوا، ترافیک و شهرسازی …، مشارکت و همکاری مؤثری داشته باشد.

وی همچنین با لزوم ایجاد صندوق علم، فناوری و نوآوری شهری برای حمایت از فعالیت‌های علمی از سوی شهرداری تهران، خواستار حل برخی از معضلات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی مستقر در تهران در ارتباط با شهرداری تهران شد.

همچنین در این دیدار زاکانی با بیان اینکه شهر تهران به عنوان یک کلان شهر الگوی جهان اسلام است، گفت: شهرداری بنا دارد که این الگوسازی را با تکیه بر علم و دانش محقق کند و در این راستا، امکانات خود را در اختیار حوزه آموزش عالی کشور قرار دهد.

وی افزود: همچنین نیازهایی که در شهر تهران و مختص شهرداری تهران است در حوزه‌های مختلف شهرسازی، حوزه‌های اجتماعی و مسائل مربوط به سلامت و حوزه‌های دیگر، باید با تکیه بر دانش دانشگاه‌ها و نظام آموزش عالی کشور حل و فصل شود.

شهردار تهران گفت: در این راستا مقرر شده که پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها، به صورت متمرکز در برخی محل‌های شهر تهران که مورد توافق خواهد بود، احداث شوند، به گونه‌ای که این پارک‌ها یک جاذبه مهم برای شهر تهران باشند و از طرفی در کنار آن مردم هم بتوانند از فضای موجود در آنها استفاده کنند.

در پایان این دیدار مقرر شد کارگروهی بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مجموعه شهرداری تهران تشکیل و این کارگروه در جهت اجرایی شدن پیشنهادات مطرح شده در این دیدار فعالیت کنند.