فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

در دانشگاه علامه؛ «خانه فرهنگ ایران دخت» ویژه دختران دانشجو راه اندازی می شود

  • مهر ۱۱, ۱۴۰۰

«خانه فرهنگ ایران دخت» دانشگاه علامه‌طباطبائی با هدف افزایش سرمایه های فرهنگی و اجتماعی و ایجاد فضای ایمن و اختصاصی برای دختران دانشجو به بهره برداری می رسد.

به نقل از دانشگاه علامه طباطبائی، با حضور بیش از ۵۰ درصدی دختران دانشجو در سال های اخیر در دانشگاه علامه طباطبائی، کمبود فضای اختصاصی برای انجام فعالیت های علمی و فرهنگی آنها احساس شد. به همین منظور کار ساخت و تجهیز این خانه فرهنگ برای تامین نیازهای فرهنگی و فراغتی دختران دانشجو در سال ۱۳۹۹ با اعتبار پیش بینی شده ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و همچنین حمایت های بنیاد علمی و فرهنگی مصلی نژاد آغاز شد که کارکردهای مختلفی دارد.

ایجاد فضای ایمن و اختصاصی برای دختران دانشجو، افزایش نشاط اجتماعی، ارائه خدمات آموزشی متناسب با نیازهای دختران، ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری به صورت فردی و گروهی، ارائه خدمات رفاهی و تغذیه ای و همچنین ایجاد فضای مناسب و آرام برای مطالعه از جمله کارکردهای این خانه فرهنگ است.

در این مرکز فرهنگی با زیربنای ۳۵۰ مترمربع، فضاهای مختلفی برای برگزاری کارگاه ها، تمرین و اجرای نمایش، برگزاری همایش ها، سمینارها و دورهمی های علمی در نظر گرفته شده و ظرفیت آن بر اساس نوع استفاده قابل تغییر است.

خانه فرهنگ ایران دخت در حال حاضر با اتمام مراحل ساخت و تجهیز به مرحله بهره برداری رسیده است تا دختران دانشجو بتوانند با شروع سال تحصیلی جدید در فضایی اختصاصی به انجام فعالیت های فرهنگی، علمی و اجتماعی بپردازند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *