فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: نیازمند مدل حکمرانی جدید برای مدیریت علم و فناوری کشور هستیم

  • مهر ۳, ۱۴۰۰

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دو فضایی کردن علم و فناوری باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: نیازمند مدل حکمرانی جدیدی برای مدیریت علم و فناوری کشور هستیم.

 مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم صبح امروز سوم مهر در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

سعید رضا عاملی، دبیر شورای انقلاب فرهنگی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: سال تحصیلی جدید را در حالی برگزار می‌کنیم که نزدیک به ۱۷ ماه از شیوع کرونا در کشور گذشته است. برخی از اساتید، دانشجویان و کادر آموزش به دلیل کرونا فوت کرده‌اند و جامعه دانشگاهی رسالت سنگینی در موضوع کرونا و تأمین سلامت جامعه دارد و در آغاز سال تحصیلی جدید انتظار می‌رود مسیر آموزش و پژوهش دانشگاه‌ها با هدف تأمین سلامت جامعه باشد.

وی افزود: کرونا فضایی ایجاد کرده که آموزش به فضای مجازی منتقل شد. ظرفیت فضای مجازی فراگیر، شبکه‌ای و بزرگ است. استفاده از منابع انبوه در کشور و همکاری علمی ایجاد شده است و می‌تواند همکاری دانشگاه‌ها را بیش از گذشته افزایش دهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فضای مجازی ظرفیت کار گروهی را فراهم کرده است افزود: کرونا موجب ایجاد ظرفیت بزرگ فضای مجازی شده و همچنین برعلم نیز تأثر داشته که بر اساس آن ناچار هستیم مدل حکمرانی علم و فناوری کشور را تغییر دهیم و دکتر زلفی گل خود از جنس تغییر است.

عاملی با بیان اینکه دو فضایی کردن علم و فناوری باید در اولویت قرار بگیرد افزود: نیازمند مدل حکمرانی جدید برای مدیریت علم و فناوری کشور هستیم.

عاملی تاکید کرد: ثبات مهمترین رکن دانشگاه است دانشگاه‌ها نیازمند آرامش هستند تا در یک فضای اطمینان بخش کار خود را که پژوهش است انجام دهند و دانشگاه مرجع مهمی برای حل مسائل کشور است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *