اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

رئیس هیأت عالی جذب: دانشگاه ها اجازه جذب هیات علمی بدون انطباق با سند آمایش را ندارند

  • شهریور ۳۱, ۱۴۰۰

رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه‌ها اگر برای اعلام نیاز در جذب هیأت علمی بر اساس آمایش آموزش عالی اقدام نکنند به آنها اجازه جذب داده نخواهد شد.

محمدعلی کی نژاد  درباره ظرفیت‌های جذب هیأت علمی در هر فراخوان گفت: سالانه حدود یک هزار نفر برای هر فراخوان جذب هیأت علمی اعلام ظرفیت می‌شود و از این تعداد حدود ۶۰۰ نفر جذب می‌شوند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها اگر برای اعلام نیاز در جذب هیأت علمی بر اساس آمایش آموزش عالی اقدام کنند، ظرفیت‌های اختصاص داده شده کافی است. اگر زمانی نیاز به جذب بیشتر باشد می‌توان بر اساس برنامه، ظرفیت پذیرش را افزایش داد.

رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تاکید کرد: دانشگاه‌ها اگر برای اعلام نیاز در جذب هیأت علمی بر اساس آمایش آموزش عالی اقدام نکنند، به آنها اجازه جذب داده نخواهد شد و باید حتماً جذب بر اساس آمایش آموزش عالی صورت گیرد.

وی ادامه داد: امسال هم اگر دانشگاهی بورسیه حائز شرایط را پذیرش نکند، نمی‌تواند در آن رشته دانشجو پذیرش کند و به آن دانشگاه در آن رشته سهمیه داده نمی‌شود.

کی نژاد افزود: برخی رشته‌ها نیز هستند که احتمالاً دانشگاه‌ها به دلیل کاهش شدید دانشجو از آنها استقبال نخواهند کرد که می‌توان به برخی رشته‌های کشاورزی منابع طبیعی اشاره کرد. مطمئنا امسال دانشگاه‌ها در رشته‌های جدید و بین رشته‌ای جذب خواهند داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *