اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

گامی دیگر در جهت توسعه منطقه توسط موسسه آموزش عالی وحدت (دانشگاه تربت جام)

  • شهریور ۲۲, ۱۴۰۰

امضا تفاهم نامه همکاری جهت افتتاح مرکز حمایت از فعالیت‌های نوآورانه و فناوری برای توسعه منطقه در دانشگاه تربت جام

دانشگاه تربت جام طی مراسمی با حضور رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی ، فرماندار و جمعی از مسئولین اجرایی تربت جام با هدف بسترسازی جهت حمایت از توسعه فناوری، تفاهم نامه همکاری برای ایجاد مرکز حمایت از فعالیت‌های نوآورانه و فناوری شهرستان در پارک علم و فناوری موسسه آموزش عالی وحدت (دانشگاه تربت جام) به امضا رسید.

 

دکتر قنبری رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان در این مراسم گفت: فعالیت های خلاقانه و سازنده شرکت‌های دانش بنیان امیدآفرین و نجات بخش توسعه در زمینه ای زیادی از زندگی مردم در جامعه هستند.

 

وی برای مثال به تامین ۸۰ % نیاز کشور در تولید دستگاه ونتیلاتور اشاره کرد و افزود: در اینگونه موارد ایرانیان نیازی به خارج از کشور ندارد و قادر هستند به راحتی با اتکا به دانشمندان جوان، نیازهای خود را با ظرفیت های بومی تامین کند.

 

دکتر قنبری گفت: ۳۵۰ شرکت فناور دانش بنیان زیر مجموعه پارک علم و فناوری خراسان رضوی هستند که آن را در جایگاه سوم کشور از این منظر قرار داده است.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: پارک علم و فناوری مبتنی بر افزایش ثروت با اتکای به فرهنگ و نوآوری است و اکنون ایران جزو ۲۰ کشور تاثیرگذار در حوزه علمی و به لحاظ تاثیر مقالات و نوآوری جز پنج کشور پیشرفته جهان است.

 

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های نرم‌افزاری مربوط به حوزه تولید و فناوری باید افزایش یابد و ما نیازمند ورود جوانان برای تولید علم و فناوری نرم‌افزاری هستیم .

 

فرماندار تربت جام نیز با ابراز خوشحالی از این حرکت علمی و فناورانه در دانشگاه تربت جام گفت: پارک علم و فناوری با رویکرد توسعه علم و فناوری ، تولید ثروت مبتنی بر علم و فناوری به منظور اشتغال و کارآفرینی تشکیل شده است و امیدوارم با همت اساتید، اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه به اهداف مورد نظر خود دست یابد .

مرتضی حمیدی افزود : قرن ۲۱ قرن توسعه ، پیشرفت فناوری ، انفجار دانش با اطلاعات به روز و ارتباطات است که در این پارک جوانان میدان‌دار هستند و با پیگیری و همت جوانان بومی این شهرستان زیرساخت‌های مهمی با جهت‌گیری علم و فناوری رقم خواهد خورد .

 

وی با اشاره بر اینکه امروز روز مبارکی برای دانشگاه تربت جام و مردم منطقه است افزود: اگر تخصص ، علم و مهارت آموزی برای هر کاری نداشته باشیم با شکست مواجه خواهیم شد مگر در موارد استثنا، باید از راه درست و حلال که نیازمند مهارت است تولید ثروت پایدار را یاد بگیریم.

 

وی تصریح کرد : دردآور است که جوانان با مدرک بالا و بدون مهارت بیکار مراجعه نمایند و فقط به دنبال اشتغال اداری باشند.

 

فرماندار تربت جام با تشکر از موسسه آموزش عالی وحدت به عنوان دانشگاه فعال تربت جام گفت : الحمدالله ظرفیت‌های بسیار خوبی توسط اعضای هیئت علمی و اساتید و دانشجویان دانشگاه تربت جام بوجود آمده است و این واحد دانشگاهی در زمینه برگزاری همایش های علمی ، کنفرانس‌ها و ارتقاء جایگاه علمی و پژوهشی و انجمن فارغ التحصیلان موقعیتهای چشم گیری را کسب کرده است.

 

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام نیز در این مراسم به تشریح مجموعه فعالیتها در حوزه کارآفرینی و مهارت آموزی دانشجویان گفت: در سند چشم‌انداز ۵ ساله گذشته به لحاظ جهش علمی ، پژوهشی ، تحقیقاتی ، علم‌آموزی و فناوری به دستاوردهای بسیار خوبی رسیدیم و بسیاری از این اهداف محقق گردید.

 

 

سعید صباغیان با اشاره به اینکه فرهنگ نوآوری به پیشرفت و توسعه شهرستان کمک خواهد کرد؛ افزود : با چشم انداز ۵ ساله تا سال ۱۴۰۵ قطعاً موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام تلاش مضاعفی در فرهنگ نوآوری منطقه با همت جوانان دانشگاهی خواهد کرد و باید برای توسعه شهرستان به جوانان و نیروهای بومی بیشتر توجه کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *