فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

در نامه ای عنوان شد؛ درخواست شورای صنفی دانشجویان از وزیر بهداشت برای تعویق آزمون ها

  • شهریور ۹, ۱۴۰۰

دبیران شورای صنفی مرکزی دانشجویان علوم پزشکی در نامه ای خطاب به دکتر عین اللهی وزیر بهداشت از وی درخواست کردند با تعویق یا لغو آزمون‌های جامع شهریورماه ۱۴۰۰ موافقت کند.

به نقل از شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت، سیامک اشرفی برزیده دبیرکل و مهدی سقاوی نایب دبیرکل شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت در نامه ای خطاب به دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درخواست کرده اند آزمون های جامع شهریورماه ۱۴۰۰ به دلایلی که در نامه ذکر شده به تعویق بیافتد یا لغو شود.

در این نامه آمده است: «با توجه به نزدیکی آزمون های جامع علوم پزشکی شهریورماه و نظر به ابراز نگرانی بسیاری از دانشجویان و خانواده های آنها در خصوص حفظ سلامتی و درخواست از شوراهای صنفی به عنوان نمایندگان قانونی بیش از ۲۰۰ هزار نفر دانشجوی علوم پزشکی کشور در جهت رساندن صدای این افراد به وزیر بهداشت بر خود واجب می دانیم در راستای رسالت خویش به عنوان مشروع ترین نهاد پیگیری کننده مطالبات دانشجویان درخواست تعویق و یا لغو آزمون های جامع شهریور ماه را ارائه دهیم.

یک: در شرایط آمار بالای ابتلا و مرگ و میر بر اثر گسترش سویه دلتا در این پاندمی و وضعیت فوق قرمز اکثر شهرهای کشور و تأکید مکرر وزارت بهداشت مبنی بر عدم تردد در شهرهای فوق قرمز و ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمعات غیرضروری، برگزاری آزمون‌های غیر ضروری با درصد قبولی بالای ۹۵ درصد (همچون آزمون های علوم پایه و پیش کارورزی) منطقی به نظر نمی‌رسد.

دوم: عدم تکمیل واکسیناسیون و عدم اثرگذاری صددرصد واکسن‌های موجود بر اساس پژوهش‌های انجام شده از یک سو و خطر بالای انتقال سویه دلتا در محیط‌های باز و با شدت بیشتری در محیط‌های بسته از سوی دیگر خطر برگزاری این آزمون ها را بیش از پیش خواهد کرد.

سوم: اسکان در خوابگاه های دانشجویی جهت شرکت در آزمون و عدم امکان رعایت فاصله گذاری در محل اسکان.

چهارم: مراجعه اتباع خارجی به کشور جهت شرکت در آزمون به دلیل محدودیت های بین المللی دچار اختلالاتی شده و با توجه به شناسایی واریانت لامبدا ممکن است شاهد ورود ویروس توسط دانشجویان خارجی به کشور باشیم.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *