فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

كواكبيان در مراسم يادبود پروفسور كردواني: اي كاش دست اندركاران به توصيه هاي دلسوزانه پدر علم كوير شناسي عمل مي كردند

  • شهریور ۶, ۱۴۰۰

مصطفی كواكبيان در مراسم مجازی يادبود پروفسور كردواني با بیان اینکه پروفسور کردوانی حق بزرگی بر گردن همه اهالی علم و دانش این سرزمین داشته اند گفت: همه متخصصین عرصه علم و کویرشناسی بر اعلم بودن ایشان اذعان داشتند و همه از فقدان آن استاد بزرگ رنج می برند.
اي كاش دست اندركاران به توصيه هاي دلسوزانه پدر علم كوير شناسي عمل مي كردند
مصطفی كواكبيان در مراسم مجازی يادبود پروفسور كردواني با بیان اینکه پروفسور کردوانی حق بزرگی بر گردن همه اهالی علم و دانش این سرزمین داشته اند گفت: همه متخصصین عرصه علم و کویرشناسی بر اعلم بودن ایشان اذعان داشتند و همه از فقدان آن استاد بزرگ رنج می برند.
وی افزود: از خصوصیات مهم آن بزرگوار که بر همگان روشن بوده است سیراب کردن دانشجویان با بینش و دانش فراگیر ایشان بوده است. به راستی که ایشان چهره ماندگار آسمان علم سرزمین ما بوده اند. همانطور که قرآن به ما می فرماید آیا کسانی که می دانند با کسانی که نمی دانند با هم برابرند؟ قطعا کسانی که تخصص و علم سرشار دارند مانند شهاب درخشانی آسمان را برای دیگران روشن می کنند و همه از نور آنها استفاده می کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طبابایی با ذکر این نکته که ایشان از لحظه لحظه عمر خود بهره های فراوان بردند ادامه داد: ایشان در طول عمر با برکت خود بیش از هفتاد سال کار علمی کرده اند و از برکت وجودشان دانشجویانی پرورش یافته و رشد کرده اند. پروفسور کردوانی چه در بحث های کار اجرایی و چه در نوشتاری و تخصصی، نگارش مقالات و آثار علمی بسیار کوشا بودند و مایه افتخار نزدیکان، همکاران و هموطنان خود بوده اند. ایشان علاقه وافری به وطن خود داشتند و بسیار دلسوزانه و مجدانه مباحثی را در خصوص آمایش سرزمین خود مطرح می کردند که ای کاش مسئولین گوش جان می سپاردند و کمی از نصایح و دستاوردهای دلسوزانه ایشان را سرلوحه فعالیت های خود قرار می دادند.
کواکبیان همچنین گفت: علاقمندی ویژه ایشان به استان سمنان، سرزمین مادری و جایی که به آن تعلق داشته اند زبانزد خاص و عام بوده است. ایشان به محل تولد خودشان، بسیار عشق می ورزیدند به طوری که تمایل داشتند پس از فوت در همان روستای پدری در گرمسار به خاک سپرده شوند. به جهت همین علاقه به خاک پدری ایشان با آغوش باز ریاست هیات امنای موسسه غیردولتی فضیلت را پذیرفتند و بسیار جدی و مدقانه در جلسات حضور پیدا کرده و راهکارهایی را در جهت رشد و پویایی هرچه بیشتر فضای آموزشی ارائه می دادند. متاسفانه فقدان ایشان برای موسسه جبران ناپذیر خواهد بود و تشکیل جلسه هیات امنا بدون حضور ایشان برای اعضا بسیار ناراحت کننده است.
وی افزود: سخنان صادقانه ایشان در همایش ملی آب در دانشگاه سمنان به خاطر همه مانده است که چگونه سعی داشتند از پتانسیل های داخلی استان جهت حل مشکل آب بهره بگیرند. پاکدستی و معنویت ذاتی ایشان همواره الگویی برای همه اطرافیان بوده است. در پایان برای همه دوستان، همکاران و خانواده ایشان طلب صبر و شکیبایی دارم. همچنین از برگزار کنندگان و همکاران در موسسه غیردولتی فضیلت سمنان و دانشگاه سمنان کمال تشکر را دارم و از خداوند منان آرامش برای روح بزرگوار آن مرحوم مسئلت دارم

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *