فروردین ۹, ۱۴۰۳

معاون دانشگاه اعلام کرد: اعلام نحوه حضور دانشگاهیان علوم پزشکی مشهد در شرایط قرمز کرونا

  • شهریور ۶, ۱۴۰۰

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به شرایط خاص و تداوم وضعیت قرمز و بحران ناشی از بیماری کووید ۱۹ در شهر مشهد نحوه حضور اعضای هیات علمی و دانشجویان را اعلام کرد.

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر فریبرز ثمینی با اعلام این خبر افزود: حضور کامل اساتید در تمامی دانشکده ها و بیمارستان های آموزشی با برنامه ریزی مدیران گروه های آموزشی تحت نظارت دانشکده های مربوطه و هماهنگ با مصوبات قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا خواهد بود.

وی افزود: برنامه ریزی جهت آموزش و حضور دستیاران در تمامی گروه های آموزشی توسط مدیر گروه و تحت نظارت دانشکده انجام خواهد شد. حضور دستیاران از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ است و پس از آن فقط دستیاران کشیک در بیمارستان حضور خواهند داشت.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه میزان و نحوه حضور کارورزان در تمام گروه های آموزشی توسط مدیر گروه برنامه ریزی خواهد شد، خاطرنشان کرد: برنامه های آموزش عملی کارآموزان در بیمارستان های آموزشی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

ثمینی با بیان اینکه آموزش دروس تئوری و نظری در کلیه دانشکده ها بصورت مجازی برقرار خواهد بود اظهار داشت: آموزش عملی کلیه دانشجویان درداخل دانشکده های مربوطه بطور کامل انجام خواهد شد و برنامه آموزش عملی دانشجویان رشته های مختلف (غیر پزشکی) در بیمارستان های آموزشی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمامی آزمون های نظری بصورت مجازی انجام می شود، گفت: در مورد دروس عملی، نحوه برگزاری آزمون بصورت حضوری یا با استفاده از روش های مجازی (در صورت امکان) به عهده استاد و مدیر گروه مربوطه خواهد بود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از کلینیک های ویژه آموزشی و بیمارستان های غیر دانشگاهی با برنامه ریزی دقیق دانشکده و مدیر گروه مربوطه برای آموزش دانشجویان در مقاطع فوق تخصصی، فلوشیپ، دستیاری، کارورزی و کارآموزی (بدون هر گونه ارتباط مالی) تا اطلاع ثانوی امکان پذیر است.

وی گفت: ارائه گزارش هفتگی در خصوص آموزش های انجام شده با تایید استاد به دانشکده های مربوطه ضروری است و نظارت دقیق بر حسن انجام کار بر عهده دانشکده مربوطه خواهد بود.

ثمینی با تاکید بر اینکه روسای دانشکده ها، دستورات مقتضی و پیگیری های لازم را نسبت به تهیه کلیه ملزومات حفاظتی مورد نیاز با کیفیت مطلوب جهت استفاده اساتید، دانشجویان و کارکنان تامین کنند، افزود: این دستورالعمل از این هفته اجرایی شده است و چنانچه تغییرات خاصی بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا مد نظر باشد به اطلاع خواهد رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *