فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

مردم باید نقش دانشگاه‌ها را در پیشرفت کشور احساس کنند

  • شهریور ۶, ۱۴۰۰

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران درباره برنامه ریزی‌های آموزشی و پژوهشی و فرهنگی خود در دولت سیزدهم اظهار کرد: اولین نکته‌ای که در وزارت علوم باید به آن توجه داشته باشیم این است که آینده سازان مملکت ما تحت مدیریت وزارت علوم برای آموزش پژوهش محور و پژوهش آموزش محور هستند.
او افزود: همکاران و استادان ما باید بدانند که سر کلاس آن‌ها افراد بزرگی می‌نشینند که اول باید قدر سرمایه‌هایی که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با آن‌ها سروکار داریم را بدانیم و تلاش کنیم تا آن‌ها بر صدر بنشینند.

زلفی گل تصریح کرد: نهایت تلاش خود را خواهیم کرد تا آموزش پژوهش محورو پژوهش آموزش محور را سر لوحه کار خود قرار دهیم، یعنی از طریق پژوهش پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله دکتری را پیش ببریم و تلاش خود را در این دوره می‌کنیم تا نقش دانشگاه‌ها در مدیریت جامعه بیشتر شود تا مردم نقش دانشگاه‌ها در پیشرفت کشور را احساس کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: برنامه مدون وزارت علوم و هدف اصلی بنده این است که تحقیقات را کاربردی کنم. تحقیقات به سه دسته بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای تقسیم بندی می‌شود، در حال حاضر بیشترین برنامه وزارت علوم سرمایه گذاری روی تحقیقات بنیادی است که در این دوره تلاش خواهم کرد تا ضمن حفظ موقعیت و جایگاه علمی که رتبه اول علمی در منطقه را داریم سیستم جدی انگیزشی و سنجشی ایجاد کنیم تا تحقیقات کاربردی بروز ظهور بیشتری داشته باشد تا پتانسیل پژوهشی کشور منجر به تحقیقات کاربردی شود و اثرات آن را در جامعه بیشتر ببینیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *