فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

رییس سازمان سنجش خبر داد آغاز کلاس‌های پذیرفته‌شدگان آزمون ارشد از آبان ماه

  • شهریور ۶, ۱۴۰۰

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ تا اوایل آبان ماه، تاکید کرد: کلاس‌های آموزشی پذیرفته‌شدگان در این آزمون، از آبان ماه شروع خواهد شد.

دکتر ابراهیم خدایی ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دهه اول شهریور اعلام می شود که داوطلبان بعد از مشاهده نتایج اولیه می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: به تدریج تا اوایل مهر ماه، نتایج رشته های مصاحبه دار و آزمون های عملی نیز اعلام می شود در نهایت نتایج نهایی آزمون اواخر مهر یا اوایل آبان ماه اعلام شود .

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: با توجه به اینکه اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد تا زودتر از اواخر مهر یا اوایل آبان امکان پذیر نیست به همین جهت کلاس های آموزشی پذیرفته شدگان این آزمون در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از آبان ماه آغاز خواهد شد.

دکتر خدایی تاکید کرد:ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته حدودا ۱۴۷ هزار نفر بود و حدودا ۱۳۰ هزار ظرفیت نیز در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت و با توجه به ضریب ریزش ها، امسال ظرفیت پذیرش داوطلب ارشد در کل زیر نظام ها حدود ۳۰۰ هزار نفر پذیرش می شود و تقریبا ۵۰ درصد داوطلبان می توانند پذیرش شوند.

به گزارش ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ نیز روزهای چهارشنبه ششم مرداد با شرکت بیش از ۷۲ هزار داوطلب و پنج شنبه هفتم مرداد با شرکت بیش از ۳۰۰ هزار و ۲۵۵ و روز جمعه هشتم مرداد با شرکت ۲۵۵ هزار و ۸۳۵ داوطلب برگزار شد.

در آزمون کارشناسی ارشد امسال، تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب شرکت کردند و حدود ۵۳ درصد داوطلبان را زنان تشکیل دادند.

آزمون کارشناسی ارشد در ۶ گروه آموزشی برگزار شد که در گروه علوم انسانی با شرکت بیش از ۴۰۸ هزار نفر در گروه علوم پایه بیش از ۳۵ هزار نفر در گروه فنی و مهندسی بیش از ۱۲۵ هزار نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ هزار و ۶۷۲ نفر، در گروه هنر ۴۶ هزار و ۸۵۶ نفر ، در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۵۴۵ نفر و مجموعا ۶۳۴ هزار و ۵۹ داوطلب در این آزمون شرکت کردند.

تعداد رشته های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۱رشته است که تعداد ۶۴ عدد آن “بین رشته ای” هستند

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *