فروردین ۹, ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد: ۴۰ هزار دانشجوی خارجی داریم

  • شهریور ۶, ۱۴۰۰

معاون بین الملل امور دانشجویان دانشگاه آزاد کشور گفت: ۴۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان هم اکنون در واحدهای بین الملل این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

علاالدین بروجردی روز جمعه در حاشیه آیین تبدیل دانشگاه آزاد واحد مهاباد به واحد بین الملل اظهار داشت: از این تعداد دانشجوی خارجی ۱۰ هزار نفر مقیم و ۳۰ هزار نفر نیز به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی در حال تحصیل هستند.

وی، یکی از سیاست های وزارت علوم و به تبع آن دانشگاه آزاد اسلامی را جذب دانشجویان خارجی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ۴۰ درصد ظرفیت آموزش عالی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد، این واحد دانشگاهی می تواند نقش مهمی در جذب دانشجویان خارجی و درآمدزایی داشته باشد.

معاون بین الملل امور دانشجویان دانشگاه آزاد کشور اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و بکارگرفتن همه ظرفیت ها و نیز فعال ساختن روش کارگزاری در بیشتر کشورها به ویژه همسایه های ایران تلاش خواهد شد تا شمار دانشجویان خارجی این دانشگاه ظرف چند سال آینده به ۲ برابر افزایش پیدا کند.

بروجردی شمار واحدهای بین الملل این دانشگاه در کشور را ۶۰ واحد اعلام کرد و افزود: سیاست دانشگاه آزاد برای جذب دانشجویان خارجی ارایه امکانات مناسب اقامتی برای آنها است تا با فراهم ساختن زمینه لازم برای اقامت آنها این افراد به تحصیل در این دانشگاه رغبت پیدا کنند.

وی اضافه کرد: حضور دانشجویان خارجی به کشور سبب درآمد زایی می شود و همچنین در آشنایی آنها با آداب و رسوم مردم ایران نقش مهمی داشته و زمینه پیوند بین کشورهای را تحکیم خواهد بخشید.

بروجردی با اشاره به ظرفیت های بسیار مناسب دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد نیز افزود: این واحد دانشگاهی قادر است با توجه به توانمندی های زیادی که از نظر علمی، تجهیزات و نیروی انسانی دارد در آینده نزدیک به یکی از قطب های مهم جذب دانشجویان کشورهای همسایه مبدل شود.

وی گفت: با تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد به واحد بین الملل مجوز تحصیل دانشجویان غیرایرانی در این واحد دانشگاهی در رشته های مختلف تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر شده است.

وی اضافه کرد: در آینده نزدیک هیاتی از سوی این دانشگاه به شمال عراق اعزام خواهد شد تا زمینه همکاری برای حضور و تحصیل دانشجویان این کشور در ایران به خصوص مهاباد فراهم شود.

معاون بین الملل امور دانشجویان دانشگاه آزاد کشور به منظور شرکت در آیین تبدیل دانشگاه آزاد واحد مهاباد به واحد بین الملل به این شهرستان سفر کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *