فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

به روسای دانشگاهها ابلاغ شد؛ بخشنامه رئیس صندوق رفاه برای توسعه زیرساخت خوابگاه‌های متاهلی

  • شهریور ۳, ۱۴۰۰

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بخشنامه‌ای از رؤسای دانشگاه‌ها خواست با توجه به ظرفیت‌های قانونی، برای توسعه زیرساخت خوابگاه‌های دانشجویی (به ویژه خوابگاه‌های متأهلی) اقدام کنند.

ناصر مطیعی در بخشنامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها اعلام کرد: همانگونه که مستحضرید صندوق رفاه دانشجویان در راستای رفع کمبود ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی با استفاده از ظرفیت بند “پ” ماده (۱۰۳) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور و بند “الف” تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، کماکان پرداخت بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات دریافتی دانشگاه‌ها و بخش غیر دولتی را در دستور کار خود دارد.

وی ادامه داد: از این رو ضمن تاکید مجدد در در خصوص ضرورت اهتمام دانشگاه‌ها به استفاده از ظرفیت یاد شده برای توسعه زیرساخت خوابگاه‌های دانشجویی (به ویژه خوابگاه‌های متأهلی)، تقاضا می‌شود دانشگاه‌های متقاضی استفاده از ظرفیت مذکور ضمن تکمیل فرم‌های طرح توجیهی فنی و اقتصادی مستندات مربوطه را برای طرح و تأیید در نشست کمیسیون دائمی هیأت امنای صندوق رفاه، حداکثر تا تاریخ ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ به این صندوق ارسال کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: با مجوز هیأت امنای صندوق رفاه به منظور کمک به دانشگاه‌ها در پرداخت اقساط وام دریافتی صد درصد اجاره بهای حاصله از این خوابگاه‌ها در ۵ سال اول بهره برداری از سوی صندوق به دانشگاه برگشت داده می‌شود. ضمناً به منظور تسریع و تسهیل در پیشرفت «پروژه های مصوب قبلی مرتبط با این طرح» مقتضی است رؤسای دانشگاه‌های مربوطه شخصاً موضوع را پیگیری و از ظرفیت‌های درون و بیرون دانشگاه برای رفع موانع اجرایی پیش روی پروژه بهره برداری کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *