فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

تولید سیستم‌های تصفیه پساب صنعتی و شیرابه‌های زباله شهری با حمایت صندوق نوآوری

  • شهریور ۲, ۱۴۰۰

یک شرکت دانش بنیان مستقر در مجتمع فناور همت در تهران با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، موفق به تولید سیستم‌های تصفیه پساب صنعتی و شیرابه زباله به روش بیوفیلتر در ایران شد.

به نقل از روابط عمومی‌‌ صندوق نوآوری و شکوفایی، نرگس مبلی، مدیرعامل شرکت پویا ژن آزما، در مورد سیستم «بیوفیلتر» پساب صنعتی و شیرابه‌های زباله شهری گفت: روش‌های رایج در تصفیه معمولا استفاده از فرایندهای فیزیکی و شیمیایی است که امروزه با ظهور علم زیست‌فناوری با تکیه بر بکارگیری میکروارگانیزم‌ها امکان رفع آلودگی و تصفیه هوا، آب و فاضلاب صنعتی به روش‌های موثرتر و دوستدار محیط زیست فراهم شده است.
وی در مورد سیستم‌های تصفیه پساب‌های صنعتی و شیرابه‌ زباله گفت: این سیستم بر اساس آنالیز پساب و حجم آن در روز، طراحی و ساخته می‌شود به طوری که قابل استفاده برای تصفیه انواع آب‌ها و پساب‌ها با حجم‌های مختلف است و با این کار از یک طرف جلوی آلودگی محیط زیست گرفته می‌شود و از طرف دیگر آب حاصل از تصفیه مجدد قابل استفاده خواهد بود و از مزایای این سیستم بازگردانی آب خروجی، اشغال فضای بسیار کم، قابلیت جابجایی، اتوماتیک و راهبری ساده و ارزان و قیمت مناسب است.
مدیرعامل شرکت پویا ژن آزما ادامه داد: از انواع سیستم‌های تصفیه بر اساس بیوفیلتر ساخت شرکت پویا ژن آزما می‌توان به سیستم‌های تصفیه پساب صنایع آبکاری، آب آلو‌ده به نیترات و نیتریت، آب خاکستری، آب آلوده به آمونیاک مزارع پرورش ماهی، فاضلاب کشتارگاه، دامداری، صنایع چرم، پتروشیمی‌، کارخانه الکل‌سازی و کارواش‌ها اشاره کرد.
مبلی در مورد حمایت‌های صندوق نوآوری از تولید سیستم تصفیه پساب صنعتی و شیرابه زباله به روش «بیوفیلتر» گفت: مشتریان ما از لیزینگ صندوق نوآوری استفاده و محصول را خریداری می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در ایران هیچ نمونه خارجی برای این محصول وجود ندارد، در مورد صادرات این محصول نیز اظهار کرد: کشورهایی همچون کنیا و مالزی برای صادرات مذاکراتی با ما داشته‌اند.
مدیرعامل شرکت پویا ژن آزما در پایان خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک گروه تحقیقاتی و تولیدی علاقمند به صادرات محصولات خود و انتقال تکنولوژی هستیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *