اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

براساس اعلام دانشگاه؛ دانشگاه علامه به دانشجویان نخبه افغانستانی بورسیه می دهد

  • مرداد ۳۱, ۱۴۰۰

دانشگاه علامه طباطبائی به اعضای هیئت علمی و دانشجویان نخبۀ افغانستان بورسیۀ تحصیلی اعطا می کند.

هفتمین نشست هیئت امنای دانشگاه علامه طباطبائی برگزار و طی آن مصوب شد که این دانشگاه با هدف گسترش پیوندهای علمی و فرهنگی میان جامعه دانشگاهی و اهالی رسانه دو کشور سالانه به ۳۵ نفر از اعضای هیئت علمی و دانشجویان نخبۀ کشور افغانستان بورسیه تحصیلی اعطا کند.

گفتنی است این مصوبه به استناد مادۀ ۱ قانون احکام دائمی برنامه های توسعۀ کشور و با در نظر گرفتن استانداردها و شاخص های لازم و با تشخیص و تصویب هیئت رئیسۀ دانشگاه در نظر گرفته شده است.

لازم به یادآوری است، دانشگاه علامه طباطبائی نخستین دانشگاه ایرانی است که از سال ١٣٩٧ بورسیه ای ویژه اعضای هیات علمی، دانشجویان نخبه و روزنامه نگاران افغانستانی با هدف گسترش پیوندهای علمی و فرهنگی میان جامعه دانشگاهی و اهالی رسانه در دو کشور اختصاص داده است.

شمار این بورسیه در سال های گذشته بیست مورد بوده که در سال ۱۴۰۰به ۳۵مورد افزایش یافته است.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. درست نیست از بودجه آموزشی که از بیت المال برای یک دانشگاه تخصیص داده می شود برای اجنبی ها خرج بشه در حالی که دانشجو و استاد مناطق محروم خودمان در بدترین وضعیت امکاناتی و رفاهی بسر ببرند آیا این وضعیت تبعیض در عدالت آموزشی و تخصیص بیش از حد بودجه از حق مردم به این دانشگاه و سرمستی این دانشگاه از مازاد اعتبار مالی نمی باشد؟! در حالیکه بعضی از دانشجویان مناطق دیگر محروم از تجهیزات آموزشی اولیه می باشد!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *