فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

معاون دانشگاه تهران مطرح کرد؛ واکسیناسیون، برگزاری کلاسها و تغذیه ۳ دغدغه این روزهای دانشگاهها

  • مرداد ۲۴, ۱۴۰۰

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: حضور دانشجویان در دانشگاه به شرایط کرونا در کشور و نظر ستاد کرونا باز می گردد؛ نکته مهم این است که شرط حضور دانشجویان در کلاس های درس تزریق دو دز واکسن است.

سعید حبیبا  با اشاره به برگزاری جلسه معاونان دانشگاه‌های منطقه یک گفت: در این جلسه دانشگاه‌های منطقه یک ضمن ارائه گزارشی در خصوص نحوه روند واکسیناسیون اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه خود، مهمترین دغدغه‌های خود را در زمینه استمرار روند واکسیناسیون، نحوه بازگشایی دانشگاه‌ها و تغذیه مطرح کردند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به افزایش مبالغ وام‌های دانشجویی در راستای کمک به دانشجویان با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی افزود: خوشبختانه هیأت امنای صندوق رفاه با افزایش مبلغ وام‌های دانشجویی و افزایش حدود دو برابری مبلغ وام ودیعه مسکن دانشگاه‌ها جهت تأمین خوابگاه‌های استیجاری موافقت کرده است. همچنین سایر وام‌های دانشجویی ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها در خصوص افزایش قیمت مواد غذایی و هزینه‌های تغذیه دانشجویی اظهار داشت: در این جلسه رئیس صندوق رفاه بر این موضوع تاکید کرد که پیگیری‌های لازم از سازمان برنامه و بودجه و مراکز ذیربط برای تأمین کسری بودجه تغذیه دانشگاه‌ها در حال انجام است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران افزود: از ۲۰ روز گذشته واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه تهران آغاز شد و از چهارشنبه هفته گذشته نیز واکسیناسیون دانشجویانی که در کوی دانشگاه و خوابگاه‌ها حضور داشتند را آغاز کردیم.

حبیبا ادامه داد: همچنین با تدبیر معاون آموزشی وزارت علوم اسامی همه دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور به وزارت بهداشت ارسال شده و دانشجویان در شهرهای خودشان واکسینه خواهند شد اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست.

وی بیان کرد: حضور دانشجویان در دانشگاه در مهر ۱۴۰۰ به شرایط کرونا در کشور و نظر ستاد کرونا باز می‌گردد؛ نکته حائز اهمیت این است که شرط حضور دانشجویان در کلاس‌های درس تزریق دو دز واکسن است.

به گزارش مهر، رویه‌های متفاوت در خصوص صدور مجوزهای سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که منجر به عدم وحدت رویه در روند واکسیناسیون دانشگاه‌های منطقه یک شده است، مشخص نبودن پروتکل‌های بازگشایی و در نتیجه ایجاد ابهام جهت برنامه ریزی برای نیمسال تحصیلی مهرماه، نامشخص بودن روند بهداشتی در کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها و خوابگاه‌ها پس از بازگشایی و حضوری شدن دانشگاه‌ها و نیز مشکل کمبود ظرفیت خوابگاه‌ها در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پسا کرونا از جمله مسائل و دغدغه‌های مطرح توسط معاونین دانشجویی منطقه یک بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *