فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

سخنگوی سازمان سنجش خبر داد: نیمی از داوطلبان مجاز در کنکور ۱۴۰۰ انتخاب رشته کردند

  • مرداد ۲۳, ۱۴۰۰

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از میان یک میلیون داوطلب مجاز در کنکور ۱۴۰۰ بیش از نیمی از آنها رشته های با آزمون کنکور ۱۴۰۰ را انتخاب کردند.

فاطمه زرین آمیزی در گفتگو افزود: نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به صورت کارنامه از ۱۰ مرداد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و متقاضیان کارنامه نتیجه اولیه خود را مشاهده کردند.

وی افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته به همراه سه سری اصلاحیه حاوی تمامی شرایط و ضوابط رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از باآزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») منتشر شد.

سخنگوی سازمان سنجش یادآور شد: مهلت تمدید شده انتخاب رشته ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۱ مرداد به پایان رسید.

زرین آمیزی یادآور شد: با پایان مهلت انتخاب رشته از میان ۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۰ نفر داوطلب مجاز به انتخاب رشته تعداد ۵۲۳ هزار و ۶۷۱ نفر نسبت به انتخاب رشته های با آزمون سال ۱۴۰۰ اقدام کردند که این تعداد در مقایسه با آمار انتخاب رشته سال ۱۳۹۹ با تعداد ۴۵۹ هزار و ۴۴۱ نفر، به میزان بیش از ۶۴ هزار نفر بیشتر است.

آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر داوطلب برگزار شد.

۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۷۰۸ نفر ثبت نام کردند. تعداد ۱ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۱۶ نفر داوطلب در چند گروه بودند. تعداد ۱ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر داوطلب حاضر در جلسه آزمون بودند و تعداد مجازین به انتخاب رشته ۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۰ نفر است.

جمع کل ظرفیت پذیرش( باآزمون و با سوابق تحصیلی) توسط سازمان سنجش آموزش کشور ۵۳۴ هزار و ۹۱۹ نفر است. جمع کل ظرفیت پذیرش( باآزمون و با سوابق تحصیلی) توسط دانشگاه آزاد اسلامی ۴۵۸ هزار و ۳۱۵ نفر است.

اسامی معرفی شدگان دانشگاه شاهد، فرهنگیان و سایر رشته‌های خاص در هفته اول شهریور و نتایج نهایی پذیرش دانشجو در کنکور سراسری ۱۴۰۰ هفته آخر شهریورماه اعلام می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *