فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

معاون وزیر علوم عنوان کرد: ۳۵ هزار دانشجوی متاهل غیر بومی نیازمند خوابگاه متاهلی هستند

  • مرداد ۲۰, ۱۴۰۰

معاون اداری، مالی وزارت علوم گفت: نزدیک به ۵۰ هزار نفر دانشجوی متأهل در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند و تأمین محل سکونت خوابگاهی برای ۳۵ هزار نفر دانشجوی متأهل غیربومی امری ضروری است.

 محمدتقی نظرپور با اعلام این خبر گفت: بر اساس بند پ ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور، دولت مکلف است بخشی از اعتبارات عمرانی خود را در قالب بودجه سنواتی به تأمین خوابگاه‌های مناسب و با اولویت برای دانشجویان متأهل اختصاص دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر نزدیک به ۵۰ هزار نفر دانشجوی متأهل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به تحصیل هستند و تأمین محل سکونت خوابگاهی برای ۳۵ هزار نفر دانشجوی متأهل غیربومی نیز امری ضروری است.

نظرپور یادآور شد: برای تحقق این موضوع‌بندی در تبصره‌های قانون بودجه سنواتی کل کشور با مضمون دریافت تسهیلات بانکی برای تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود با اولویت ساخت، خرید و تکمیل خوابگاه‌های متأهلین و بازپرداخت یارانه سود و کارمزد توسط صندوق رفاه دانشجویان درج شده است.

وی اظهار داشت: برای استفاده از ظرفیت بند (الف) تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، تاکنون ۱۳ دانشگاه وابسته به وزارت علوم پیگیر اخذ تسهیلات، در مجموع به مبلغ تقریبی ۷۵ میلیارد تومان از بانک‌ها شده‌اند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم یادآور شد: صندوق رفاه دانشجویان در سال ۱۳۹۹ در خصوص مفاد بند فوق در قانون بودجه، مبلغ ۶۸ میلیارد تومان اعتبار بابت پرداخت یارانه سود و کارمزد برای احداث، تکمیل و خرید خوابگاه‌های دانشجویی در بودجه تفصیلی سالیانه پیش بینی کرده که به عنوان نمونه، از این میزان مبلغ ۴۷۷ میلیون تومان برای پرداخت یارانه سود وام دریافتی دانشگاه سمنان بابت احداث خوابگاه دانشجویی پرداخت شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *