فروردین ۹, ۱۴۰۳

کرونای دلتا،‌ روسای دانشگاه‌های آمریکا را با سردرگمی‌ مواجه کرد

  • مرداد ۱۹, ۱۴۰۰

علی‌رغم نگرانی‌های دانشجویان در رابطه با افزایش شیوع کرونا در آمریکا،‌ بسیاری از مسئولان دانشگاه‌های دولتی ایالت تگزاس اعلام کردند که قصد دارند دانشگاه‌ها را در ترم آتی بازگشایی کنند.

 به نقل از تگزاس‌تریبون،‌ رئیس دانشگاه تگزاس در فصل بهار اعلام کرد که ترم پاییز پیش‌رو،‌ این دانشگاه پس از ۱۵ ماه تعطیلی و آموزش از راه دور بازگشایی می‌شود.

در آن زمان آمار مبتلایان به کووید-۱۹ پایین آمده بود و رهبران آموزش عالی این کشور با هیجان، از بازگشت کلاس‌های حضوری خبر می‌دادند و می گفتند که فاصله‌گذاری اجتماعی به اتمام خواهد رسید.

اما تنها چند هفته پیش از بازگشت دانشجویان به دانشگاه، روسای دانشگاه‌ها مجددا با عدم اطمینان در زمینه ارائه آموزش حضوری مواجه شده‌اند.

چراکه شیوع سویه دلتا کروناویروس،  شرایط جهان و به تبع آن شرایط آمریکا را با وخامت مواجه کرده است.

اما این‌بار مدیران دانشگاه‌های دولتی وظیفه داشتند با توجه به دستور فرماندار،‌ حکم بازگشایی آموزش حضوری دانشگاه ها را محدود کنند تا بتوانند از افزایش شیوع کووید-۱۹ در محوطه دانشگاه جلوگیری کنند.

در چنین شرایطی که با وجود واکسیناسیون، هنوز آمار ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا بالا است، اساتید و دانشجویان بسیاری نگران بازگشت به دانشگاه هستند.

در همین حال، برخی از دانشگاه‌های خصوصی تگزاس تغییرات شدیدتری را در واکنش به افزایش موارد ابتلا ایجاد کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به اجبار استفاده از ماسک در فضاهای بسته و دریافت هفتگی تست کرونا از دانشجویان و اساتیدی که واکسینه نشده‌اند،‌اشاره کرد.

طی چند هفته اخیر،‌ دانشگاه‌های دولتی در چندین ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا، مینه‌سوتا، میسوری و میشیگان حکم استفاده اجباری از ماسک در محوطه دانشگاه را مجددا ابلاغ کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *