اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد

  • مرداد ۱۹, ۱۴۰۰
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد

برای مشاوره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد

ازطریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۳۷۵ تماس بگیرید

تماس از طریق موبایل همراه اول با شماره ۹۹۲۲۱۱۰۶

پاسخگویی همه روزه از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

 

دانشگاه غیر اتفاعی دارالعلم یزد از جمله موسسات آموزش عالی غیردولتی و  زیر نظر وزارت علوم می باشد که همه ساله به صورت با آزمون و بدون آزمون در دو ورودی مهر و بهمن ماه دانشجو پذیرش می نماید. از این رو ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی از جمله ثبت نام های مهم دانشگاهی به حساب می آید. با توجه به این که این دانشگاه زیر نظر وزارت علوم می باشد و مدرک ارائه شده توسط آن مورد تایید این وزارت می باشد از این رو گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل داوطلبان به حساب می آید. با توجه به این توضیحات در این مطلب به بیان توضیحاتی در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد خواهیم پرداخت که امید است مورد توجه و استفاده داوطلبان تحصیل در این دانشگاه قرار گیرد.

زمان شروع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد

همانگونه که در ابتدا بیان شد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد در دو ورودی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. ثبت نام مهر این دانشگاه در واقع هم زمان با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و از طریق سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می گیرد. از این رو می توان مرداد ماه را با توجه به شروع انتخاب رشته کنکور سراسری زمان شروع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد تخمین زد. برای ثبت نام ورودی بهمن ماه این دانشگاه نیز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد در آبان ماه و در قالب تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی انجام می گیرد.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد

 

دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد به دو شیوه با آزمون و بدون آزمون دانشجو پذیرش می نماید از این رو ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد یکی از شیوه های ثبت نام در این دانشگاه به حساب می آید. برای شیوه با آزمون این دانشگاه داوطلبان بایستی حتما در ثبت نام کنکور سراسری شرکت نموده باشند و کارنامه اولیه آزمون سراسری برای آنها صادر گردیده باشد. این دسته از داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری از لیست رشته محل هایی که به شیوه با آزمون در دانشگاه غیرانتفاعی دانشجو پذیرش می نماید اطلاع حاصل نمایند. پس از این اقدام بایستی کد رشته های موجود در دفترچه را در قالب انتخاب رشته کنکور سراسری وارد نمایند. داوطلبان در این مرحله همانند انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۵۰ انتخاب داشته باشند.

برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی نیز به مانند ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ، رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور و رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی نیازی به شرکت در آزمون نمی باشد و تنها داشتن مدرک پایه در خواستی کفایت می نماید. این دسته از داوطلبان نیز بایستی با دریافت دفترچه تنها از لیست رشته های این دانشگاه که بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش می نمایند اقدام به انتخاب کنند. در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد نیز داوطلبان می توانند ۱۵۰ انتخاب داشته باشند این ۱۵۰ انتخاب بایستی جزء رشته های بدون آزمون این دانشگاه بوده باشد تا امکان ثبت آنها در سامانه وجود داشته باشد.

شرایط و ضوابط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد

 

از جمله شرایط مهم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد می توان به مدرک پایه مورد نیاز اشاره نمود. به این صورت که داوطلبان ثبت نام برای مقطع کارشناسی این دانشگاه بایستی مدرک پیش دانشگاهی ، دیپلم نظام قدیم و یا مدرک معادل این ها را داشته باشند. برای داوطلبانی که برای مقطع کاردانی این دانشگاه اقدام خواهند نمود نیز مدرک دیپلم مورد نیاز می باشد.

توضیحات پایانی در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد

 

با توجه به این که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد به دو طریق با آزمون و بدون آزمون صورت می گیرد از این رو داوطلبان در هنگام وارد نمودن کد رشته ها توجه نمایند. برای داوطلبانی که در رشته های با آزمون ثبت نام خواهند نمود رتبه داوطلبان از اهمیت برخوردار می باشد و بایستی داوطلبان در آزمون سراسری شرکت نموده و برای انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی مجاز شناخته شوند. اما برای رشته های بدون آزمون تنها معدل داوطلبان ملاک بوده و دیگر نیازی به شرکت در آزمون سراسری وجود ندارد. همچنین اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد نیز از طریق سامانه سازمان سنجش و هم زمان با اعلام نتایج کنکور سراسری صورت می گیرد. برای دریافت نتیجه نیز در بازه زمانی اواخر شهریور ماه از طریق بخش سراسری این سامانه و وارد نمودن اطلاعات داوطلبی که در زمان انتخاب رشته داوطلبان دریافت نموده اند می توانند اقدام نمایند.

آدرس دانشگاه غیر انتفاعی دارالعلم یزد :

نام موسسه استان – شهر شماره تلفن نشانی
دارالعلم یزد یزد- یزد ۶۲۵۳۰۹۱ – ۰۳۵۱ یزد- خیابان امام خمینی- نبش کچه مالمیر

همچنین داوطلبان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه های بدون کنکور ، مقالات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را مطالعه نمایند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *