فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

برای بعد از سپتامبر۲۰۲۱ اعلام شد؛ بروز رسانی جدید دانشگاههای خارجی مورد تایید

  • مرداد ۱۸, ۱۴۰۰

اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان، لیست دانشگاه‌های مورد تأیید خارج از کشور برای ادامه تحصیل بعد از سپتامبر ۲۰۲۱ را اعلام کرد.

 در سال ۲۰۲۱ دانشگاه‌های ۱۰۹ کشور بروز رسانی شده است که به تفکیک گروه، دانشگاه‌های الف (ممتاز) تعداد ۶۰۳، ب (خوب) ۸۱۸ و ج (متوسط) ۱۱۰۵ است.

براساس اعلام اداره کل دانش آموختگان، ضروری است متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های خارج از کشور صرفاً در دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) که قابل مشاهده در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل است ثبت نام رسمی کنند.

لذا مدارک صادره از دانشگاه‌های گروه ج (متوسط) صرفاً تا مقطع کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است.

اعتبارسنجی دانشگاه‌های معتبر جهان از اصلی‌ترین وظایف اداره کل دانش‌آموختگان است. در این راستا این اداره کل نسبت به بررسی و اعلام اعتبار دانشگاه‌ها برای سپتامبر ۲۰۲۱ اقدام کرده است که در پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره کل به نشانی http://www.grad.saorg.ir قابل مشاهده است.

گزارش آماری سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ به تفکیک گروه دانشگاه‌های الف (ممتاز)، ب (خوب) و ج (متوسط) به شرح ذیل است:

گروه الف (ممتاز) گروه ب (خوب) گروه ج (متوسط)
دانشگاه ها / مؤسسات پس از سپتامبر ۲۰۲۰ ۶۵۷ ۸۳۰ ۹۱۶
دانشگاه ها / مؤسسات پس از سپتامبر ۲۰۲۰۱ ۶۰۳ ۸۱۸ ۱۱۰۵
۵۴- ۱۲- ۱۸۹+

بر اساس گزارش آماری سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ به تفکیک گروه دانشگاه‌های الف (ممتاز)، ب (خوب) و ج (متوسط) تعداد دانشگاه‌های ممتاز ۵۴ دانشگاه و تعداد دانشگاه‌های خوب ۱۲ دانشگاه کاهش داشته و تعداد دانشگاه‌های متوسط ۱۸۹ دانشگاه افزایش یافته است. همچنین در سال ۲۰۲۱ دانشگاه‌های ۱۰۹ کشور و در سال ۲۰۲۰ دانشگاه‌های ۱۰۵ کشور بروزرسانی شده است که تعداد ۴ دانشگاه افزایش داشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *