اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت: ۸۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی در گروه بالینی واکسینه شدند

  • مرداد ۱۶, ۱۴۰۰

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با ارائه گزارش آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان در کشور گفت: از زمانی که بحث واکسن کادر درمان مطرح شد تاکنون ۸۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی در گروه بالینی علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

سیما سادات لاری در نشست خبری دوازدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۲» افزود: در برخی از  دانشگاه‌ها این آمار به ۹۰ درصد هم رسیده است.  البته برخی دانشگاه‌ها تمام دانشجویان حتی غیر بالینی را هم واکسینه کرده اند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه برای مهرماه برنامه ریزی صورت گرفته و طبق قول معاونت بهداشت واکسیناسیون دانشجویان غیربالینی‌ها انجام می گیرد، گفت: این دانشجویان را باید برای اول مهر در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بنابر بر اظهارات وزیر علوم اولویت واکسیناسیون دانشجویان در وزارت علوم با دانشجویان دکتری و ارشد است و طبق قول معاونت بهداشتی از شهریورماه واکسیناسیون دانشجویان شروع می‌ شود.

 

افزایش وام دانشجویان علوم پزشکی

لاری در ادامه این نشست مجازی گفت: امسال برای دانشجویان علوم پزشکی افزایش وام داشتیم؛ به طوری که در حوزه وام ودیعه مسکن این وام به سه دسته تقسیم شد که براساس آن دانشجویان در شهرهای بزرگ تا سقف مبلغ ۶۰ میلیون تومان وام دریافت می کنند.

وی توضیح داد: سال گذشته نیز در حوزه خوابگاه ها حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان با عنوان کمک به دانشگاه های علوم پزشکی برای بهسازی و تجهیزات این خوابگاه ها کمک شد و ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی برای تکمیل پروژه های نیمه کاره خود در حوزه خوابگاه ها وام دریافت کردند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه دریافتی های دانشجویان دستیاری ۷۰ درصد افزایش یافته است، افزود: سال گذشته حقوق این دانشجویان تا ۵۰ درصد افزایش یافت و امسال نیز با مساعدت رییس جمهوری افزایش ۲۰ درصدی برای آنها اعمال شد که این افزایش حقوق از فروردین ماه برای دانشجویان دستیاری اعمال می شود.

وی در خصوص آزمون ارتقای دانشجویان دستیاری نیز اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته ۹۸.۵ درصد رزیدنت ها توانستند آزمون ارتقای خود را پاس کنند.

 

تزریق واکسن‌ برای زنان کمتر از ۵۰ سال ممنوعیت ندارد

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص شایعات مطرح شده مبنی بر ممنوعیت تزریق یک نوع واکسن کرونا به زنان کمتر از ۵۰ سال گفت: تزریق هیچکدام از واکسن‌های کرونای موجود در کشور برای خانم‌های کمتر از ۵۰ سال ممنوعیت ندارد.

وی افزود: به دلیل برخی مطالعات انجام شده درباره یکی از واکسن‌های خارجی، ترجیح بر این است که به خانم‌های کمتر از ۵۰ سال تزریق نشود و به جای آن از سایر واکسن‌های وارداتی یا واکسن‌های تولید داخل استفاده شود.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: این موضوع فقط به صورت توصیه‌ای اعلام شده و ممنوعیت تزریق وجود ندارد.

 

ارسال ۱۴۵ اثر به بخش بین‌المللی جشنواره سراسری تیتر ۱۲

لاری همچنین از ارسال ۱۴۵ اثر به بخش بین المللی دوازدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۲» خبر داد.

معاون وزیر بهداشت افزود: در این دوره از جشنواره برای نخستین بار یک بخش بین المللی موسوم به سرزمین مادری به جشنواره تیتر ۱۲ اضافه شد که آثار نشریات دانشجویی دانشجویان فارسی زبان و غیر فارسی زبان خارج از کشور در این بخش شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۲» روزهای ۱۷ و ۱۸ مرداد ماه به مدت ۲ روز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

داوری مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۲» هفته‌های گذشته با حضور اساتید و چهره‌های برجسته مطبوعات کشور برگزار شد و داوری آثار به پایان رسید.

هر ساله جشنواره تیتر توسط یکی از دستگاه‌های آموزش عالی کشور برگزار می‌شود. در دوره قبل جشنواره تیتر ۱۱ به میزبانی وزارت علوم برگزار شد و امسال وزارت بهداشت میزبان جشنواره «تیتر ۱۲» خواهد بود که با شعار «عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان» برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره بخش‌های متعدد و مختلفی دارد. «آثار برگزیده» شامل ۲۶ رسته، «نشریات برگزیده» شامل ۱۸ رسته و «فضای مجازی» شامل هشت رسته، «بخش ویژه» نیز با ۲ موضوع در کنار «سرزمین مادری» پنج بخش اصلی جشنواره را تشکیل می‌دهند.

امسال همچنین برای نخستین بار بخش «سرزمین مادری» با هدف ارزیابی و آشنایی با فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان ایرانی خارج از کشور در حوزه رسانه و ایجاد ارتباطی فرهنگی در نظر گرفته شده است. به این منظور تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منعقد شد که زمینه‌ساز گسترده‌تر شدن این ارتباطات فرهنگی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *