ابراهیم حسینی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در راستای تحقق دانشگاه جامعه‌محور، این دانشگاه در اقدامی انسانی هرساله کودکان کار را جمع‌‌آوری با ارائه کمک‌هزینه دانشجویی، بورس تحصیلی به آنان داده می‌شود.
وی از برگزاری همایش نمایشنامه‌نویسی برای نخستین بار از سوی این دانشگاه خبر داد و افزود: شرکت‌کنندگان در این مسابقه تا ۱۸ شهریورماه فرصت دارند آثار خود را ارسال و ۱۵ مهرماه آثار ارائه‌شده داوری و ۱۸ مهرماه نیز اختتامیه همایش است.
رئیس دانشگاه غیرانتفاعی زند شیراز خاطرنشان کرد: پس از فراخوان تاکنون ۱۶۰ اثر به دبیرخانه ارسال و آثار برگزیده به‌صورت کتاب چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
رییس دانشگاه زند داخلی
حسینی تصریح کرد: این دانشگاه با ۹ هزار دانشجو که از این تعداد هزار نفر در مقطع کارشناسی، ۷ هزار و ۵۰۰ نفر کارشناسی و ۲۰۰ نفر کاردانی مشغول تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه مهارت محور، کارآفرین، جامعه‌محور، عالم پرور، هوشمند و فرهنگ مدار مهم‌ترین محور‌های دانشگاه غیرانتفاعی زند شیراز است، افزود: راه‌اندازی کارگاه‌های فنی، مهندسی با ابزار و تکنولوژی مدرن، کلینیک روانشناسی و مشاوره برکنار درس‌های تئوری، دوره‌های علمی و نیز هوشمند سازی به دانش‌آموزان از دیگر محور‌های دانشگاه غیرانتفاعی است.
این مسئول ادامه داد: اختصاص وام دانشجوی با ۲ درصد کارمزد، احداث خوابگاه با ظرفیت ۱۵۰ نفر، توجه به رشته‌های ورزشی، برگزاری دوره معرفت‌شناسی ویژه اساتید، چاپ ۳۸ عنوان کتاب از انتشارات دانشگاه از دیگر فعالیت‌های دانشگاه غیر انتفاعی زند شیراز است.