فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

اعلام اولویت‌بندی واکسیناسیون دانشجویان

  • مرداد ۱۱, ۱۴۰۰

محمدرضا آهنچیان، مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری واکسیناسیون دانشگاهیان گفت: بر اساس سقف پیش بینی شده برای دانشجویان که مورد تایید وزارت بهداشت هم بوده‌است تعداد سه و نیم میلیون دانشجو داریم که با رقم توزیع ماهانه ۵۰۰ هزار واکسن از شهریور و به ترتیب مهر، آبان و آذر افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: برخی از زیر نظام‌ها و دانشگاه‌های دولتی در این زمینه اقداماتی داشتند اما ستاد از سرگیری آموزش حضوری وظیفه داشته که برنامه خودش را به ستاد مقابله با کرونا بر اساس سقف تعداد دانشجویان اعلام کند.

آهنچیان گفت: شاخص‌های زمان‌بندی برای واکسیناسیون عبارتند از؛ مراعات سنوات مجاز تحصیل، پیشگیری از افزایش نرخ گذار؛ یعنی دانشجویانی که در سال پایانی تحصیل هستند در اولویت قرار دارند، اولویت مقاطع تحصیلی بالاتر، زیرا تحصیلات تکمیلی دانشجویان برای آموزش عالی هزینه بر است از این رو باید واکسینه شوند تا تحصیل آن‌ها زودتر به اتمام برسد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان موظف نیستند در دانشگاه حضور داشته باشند اما با آموزش ترکیبی، آموزش ادامه خواهد داشت. بر این اساس در صورتی که واکسن به اندازه کافی باشد ۵۰۲ هزار واکسیناسیون در شهریور خواهیم داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *