علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه همراهی و همگامی سامانه رهنمون در راهنمایی دانشجو از ابتدای ترم و در همه حوزه‌ها مدنظر است؛ گفت: هدف اصلی ما در این سامانه، بارگذاری سوال و جواب‌ها و گفت و شنودها است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: لازم است این سامانه به گونه‌ای طراحی شود که با توجه به سوابق و مراجعات قبلی فرد، پاسخگوی سوالات باشد و چنانچه اطلاعات قبلی در حوزه سوال‌های مطرح شده موجود نبود، سامانه قدرت بررسی و تحلیل و پاسخ گویی داشته باشد.

حق دوست اظهار کرد: بسیاری از سوالات و پاسخ‌ها برای همه افراد و دانشگاه‌ها یکسان است و راز موفقیت این سامانه در متمرکز بودن داده‌های اطلاعاتی است و باید تلاش شود تا نرم افزار رهنمون، پاسخ‌گوی سوالات و نیاز‌های اختصاصی افراد اعم از نیاز‌های روحی، روانی، درسی و … نیز باشد.

وی تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های سامانه رهنمون می‌توان به افزوده شدن سناریو‌های جدید به این سامانه و با توجه به تغییر شکل و نوع مراجعات افراد، انعکاس احساسات و مسائل روانی مراجعه کننده به کارشناس، بررسی میزان رضایت سنجی، گزارش عملکرد و همچنین طرح سوالات جدید توسط کارشناس و پاسخ به آن اشاره کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر تسریع روند راه‌اندازی سامانه رهنمون ابراز امیدواری کرد فرایند راه‌اندازی این سامانه تا پایان دوره کاری وی به مرحله‌ای برسد که تداوم آن، تضمین و نقشه راهی برای آیندگان باشد.