فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
غلامحسین رحیمی

چاپ مقالات در دانشگاه‌ها باید منجر به ایجاد واحدهای فناور شود

  • تیر ۴, ۱۴۰۰

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم:

چاپ مقالات در دانشگاه‌ها باید منجر به ایجاد واحدهای فناور شود

 

غلامحسین رحیمی در جمع مسئولین دانشگاهی استان کرمانشاه عنوان کرد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه آنچنان که از رشد، عملکرد و نامش پیدا است، پتانسیل آن را دارد که به یک دانشگاه صنعتی بزرگ و شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران در غرب کشور تبدیل شود.

معاون وزیر علوم افزود: این دانشگاه در زمینه آموزشی، پژوهشی و فناوری پیشرفت چشمگیری داشته است. کسب این جایگاه بدون شک مرهون تلاش و پیگیرهای مجدانه مدیران و نخبگان آن است و جای تقدیر دارد. البته باید تلاش شود کاستی‌های موجود نیز برطرف شود.

رحیمی تصریح کرد: امید می رود در سال جدید با حمایت مسئولین وزارت عتف و مدیران ارشد استان و همچنین توان صنعتی و پژوهشی این دانشگاه، شاهد گسترش فعالیت‌های مرکز رشد و فناورانه باشیم که به کمک آن بتوان به چرخه کارآفرینی و اشتغال زایی کمک کرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شاخص‌های سرانه چاپ مقاله در هر دانشگاهی، نشان‌دهنده حیات آن دانشگاه است، تصریح کرد: در هر دانشگاهی باید زمینه‌های توازن محور ایجاد شود؛ به این معنی که چاپ یک مقاله باید منجر به ایجاد واحدها و کانون‌های مرکز رشد شده و سپس از تلفیق آنها یک شرکت دانش‌بنیان بیرون آید تا از این طریق چرخه کارآفرینی به گردش در آید.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در ادامه با توجه به شاخص‌های سرانه چاپ مقالات دانشگاه صنعتی کرمانشاه و قرار گرفتن در میان دانشگاه های معتبر کشور، از نخبگان و اساتید دانشگاه صنعتی کرمانشاه تشکر کرد.

 

این مقام مسئول در ادامه در خصوص مولفه‌های مهم دانشگاه‌ها از جمله مهارت‌آموزی، واحدهای فن‌آور و کانون‌های مرکز رشد، کارآفرینی، دستاوردها و طرح‌های پژوهشی، فناورانه و خلاقانه، روابط بین الملل و قراردادهای پژوهشی مرتبط با صنعت نکاتی را بیان کرد.

 

قرار گرفتن دانشگاه صنعتی کرمانشاه در بین دانشگاه‌های برتر خاورمیانه

 

اختری رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با اشاره به پتانسیل‌ها و شاخص‌های سالانه چاپ مقالات دانشگاه و همچنین قرار گرفتن دانشگاه صنعتی کرمانشاه در بین دانشگاه‌های برتر کشور و خاورمیانه، خواستار حمایت‌های بیشتر مسئولین وزارت عتف از دانشگاه صنعتی کرمانشاه شد.

وی با اشاره به مرکز محاسبات یادآور شد: که اگر دانشگاه در این زمینه حمایت شود، با ایجاد یک مرکز محاسباتی قوی به تمامی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی غرب کشور نیز خدمت‌رسانی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بعد از قول همکاری و حمایت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طرح ها و مرکز رشد دانشگاه صنعتی کرمانشاه، مقرر شد، در اسرع وقت گزارشی از نیازها و حمایت‌های این دانشگاه به معاونت پژوهش و فناوری وزارت عتف ارسال شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *