فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
دانشگاه جامع علمی کاربردی

چگونگی تشخیص صلاحیت اساتید دانشگاه علمی کاربردی

  • خرداد ۲۹, ۱۴۰۰

مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی:

چگونگی تشخیص صلاحیت اساتید دانشگاه علمی کاربردی/ فراخوان جذب در مرداد سالجاری انجام می‌شود

 

سید احمدرضا پیش‌بین، مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی در خصوص کم و کیف جذب معلم گفت: امکان جذب معلمان در هر دوره نسبت به دوره قبل سطح علمی متقاضیان افزایش یافته است. از سوی دیگر رزومه افراد نیز قوی‌تر شده است.

 

 

 او افزود: بر اساس قانون وزارت علوم مدرسان برای تدریس در دانشگاه‌ها باید مسیر جذب را طی کنند. در این شرایط مدرسان قبلی ساماندهی شده و رزومه‌های آنها بررسی شده است. از سوی دیگر در طرح ساماندهی بخش قابل توجهی از مدرسان ما نتوانستند صلاحیت لازم را اخذ  و حذف شدند. مدرسان فعلی با طی کردن جذب مسیر رزومه قوی داشته و  از کیفیت بالای علمی برخوردار هستند. هم اکنون وضعیت رقابتی شده و حداقل امتیازها در حد دانشگاه‌های کشور مطلوب است.

پیش‌بین درباره سنجش معلمان تاکید کرد: سنجش بر اساس آیین نامه جذب وزارت علوم است. دانشگاه علمی و کاربردی آیین نامه جداگانه‌ای در این باره ندارد.

مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: صلاحیت عمومی شامل گزینش، حراست و … است و صلاحیت‌های تخصصی هم در کمیته‌های جذب در رشته‌های مختلف در هر استان به شکل جداگانه از مراکز آموزش عالی معتبر استان بررسی می‌شود. اعضای کمیته جذب صلاحیت تخصصی افراد را بررسی می‌کنند.

 

 

 مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دوره آموزشی برای صلاحیت‌های تدریس و آشنایی با دانشگاه است. افراد بعد از گذراندن این دوره می‌توانند بر سرکلاس‌های درس حاضر شده  و تدریس کنند.

مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره مقطع تحصیلی مدرسان برای جذب دردانشگاه علمی کاربردی گفت: حداقل مدرک برای مدرسان  کارشناسی ارشد است. با توجه به رقابت‌های موجود بسیاری از مدرسان این دانشگاه مدرک دکتری دارند.

 

افراد خبره در دانشگاه علمی  و کاربردی به کار گمارده می‌شوند

 

او درباره مدرک افراد برای تدریس در رشته‌های عملی نیز تصریح کرد: برای رشته‌هایی علمی در کنار مدرسان آموزشی از مدرسان خبره هم استفاه می‌شود. برای مدرسان خبره افراد  در رشته‌های عملی همچون موسیقی افراد خبره به کار گمارده می‌شوند. در این روند شاید فرد مدرک تحصیلی  نداشته باشد، اما از لحاظ کارهای علمی خبره و توانمند است.

پیش بینی افزود: برای دروس علمی و نظری فرقی نمی‌کند و افراد با شرایط می‌توانند در روند جذب شرکت کنند.

 

 

 فراخوان جذب در مرداد سالجاری انجام می‌شود

 

مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در سالجاری فراخوان بر اساس اعلام رییس دانشگاه علمی و کاربردی در مرداد انجام می‌شود، گفت: تمامی اقدامات در راستای جذب مدرس زیر نظر دستورالعمل و آیین نامه وزارت علوم انجام می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *