فروردین ۹, ۱۴۰۳
غیردولتی نیوز \ فنی و حرفه ای

رونمایی از سامانه جامع آزمایشگاه های مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای

  • خرداد ۱۹, ۱۴۰۰

رونمایی از سامانه جامع آزمایشگاه های مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای

 

یعقوب دادگر گفت: در حال حاضر آزمایشگاه های مجازی مورد استفاده در این سامانه جامع، ۱۱۲ دانشکده و آموزشکده ، ۲۰ هزار دانشجو، ۷۰۰استاد در سراسر کشور می باشد که امکان استفاده از این سامانه جامع در ۳۰ رشته تحصیلی دانشگاه برای انجام ۳۰ عنوان آزمایش فراهم گردیده است.

یعقوب دادگر، مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه از رونمایی اولین سامانه جامع آزمایشگاه‌های مجازی برای نخستین بار در سپهر آموزش عالی کشور همزمان با کشورهای انگلستان، آلمان و هندوستان در دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد.
یعقوب دادگر

او  با عنوان اینکه با این رونمایی ایران به باشگاه کشورهای بهره مند از آزمایشگاه های مجازی فنی و تخصصی دانشگاهی در جهان پیوست گفت: طراحی و راه اندازی این سامانه جامع به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و همکاری یک شرکت دانش بنیان حدود ۸ ماه به طول انجامید.

دادگر گفت: در حال حاضر آزمایشگاه های مجازی مورد استفاده در این سامانه جامع، ۱۱۲ دانشکده و آموزشکده ، ۲۰ هزار دانشجو، ۷۰۰استاد در سراسر کشور می باشد که امکان استفاده از این سامانه جامع در ۳۰ رشته تحصیلی دانشگاه برای انجام ۳۰ عنوان آزمایش فراهم گردیده است.

دادگر ادامه داد: با توجه به اینکه در دانشگاه فنی حرفه ای بیش از ۷۰ درصد دروس برای دانشجویان بصورت عملی ( کارگاهی و آزمایشگاهی) اجرا می گردد در شرایط کرونا، بیشترین آسیب متوجه دانشجویان این دانشگاه شد با راه اندازی این سامانه جامع مشکل ارایه بخش عمده ای از آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه مرتفع گردید.

او در پایان ابراز امیدواری کرد: با توسعه این سامانه در آینده نزدیک، پوشش کامل رشته های دیگر صورت پذیرد.

شایان ذکر است در دوران پساکرونا نیز استفاده ترکیبی از آزمایشگاه های مجازی توام با آزمایشگاه ها و کارگاه های واقعی باعث کاهش در مواد مصرفی، انرژی و زمان خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *